Kisakeskustelu - Kilometrikisa 2017

« Etusivulle

Kirjoita kommentti

» Kirjaudu sisään kommentoidaksesi
arto kirjoitti 22.09.2017 21:51:
Kiitos jälleen kerran Pyöräilykuntien verkostolle kisan järjestämisestä.
Raccoon kirjoitti 22.09.2017 11:16:
PPolkee laskelma on mielenkiintoinen. Jos ymmärsin oikein pointti on se, että vaikka pyörä kuluttaa huomattavasti vähemmän energiaa kuin auto, sen "polttoaineen" tuottaminen tekee CO2 päästöistä jotakuinkin yhtä suuret (kuulun lihansyöjiin). Lisäksi heitän ihan mutuna, että maatalouden/logistiikan päästöt ovat liki samankaltaisia dieselpäästöjä, mitä bussitkin tuottavat. Pitääkö siis vaihtaakin bussiin? Jos tätä miettii (edelleen kieli poskessa) puolesta ja vastaan niin:
+ säästäisin puhdasta vettä jättämällä yhden suihkun päivässä pois
+ kuluttaisin vaatteita ja pesuainetta vähemmän
- Pitkällä tähtäimellä terveyteni todennäköisesti heikkenisi, mikä aiheuttaisi lisää kuluja = päästöjä
- TAI käyttäisin saman energian (=päästöt) mm. polkemalla kuntopyörää kuntosalilla, jonne ajaisin autolla tms.
- Bussien elinkaari on muutakin kuin polttoainekulut. Paljonko syntyy päästöjä niiden valmistuksesta, huollosta...
- Täällä maalla työmatkoihin käytettävä aika tuplaantuisi (= johtaa lopulta yksityisautoiluun)

Black Panther kirjoitti 22.09.2017 07:10:
Meidän ryhmästämme paras saavutti eilen oman henkilökohtaisen tavoitteensa 15000 km:ä, onnittelut hänelle ja kaikille muillekkin enemmän tai vähemmän polkeneille.Pyöräily ei tähän jää vaan jatkuu itselläni jokapäiväisenä kuntoilumuotona edelleen lähes jouluun saakka. Ehkäpä sitten jo päästään hiihtämäänkin ja öisin unta näkemään kesän pitkistä ja ihanista pyöräilyhetkistä kauniin luonnon keskellä.:)
PPolkee kirjoitti 21.09.2017 20:43:
Osallistun vielä keskusteluun bensan säästämisestä. Laskeskelin pikaisesti ja ehkä vähän kieli poskessakin, mutta:

-Työmatkaa pääkaupunkiseudulla kantakaupungin läpi pyörällä 40 km päivässä ja autolla kehäteitä pitkin 50 km.
-Pyöräillessä päivittäinen energian kulutus kasvaa esim. n. 1100 kcal (http://www.tribology-abc.com/calculators/cycling.htm)
-Vegaaniruokavaliolla tämä tarkoittaa n. 1,5 kg lisääntyneitä päästöjä hiilidioksidiekvivalentteina per päivä (Scarborough et. al. 2014) ja hyvin lihaisalla ruokavaliolla 3,6 kgCO2e
-Pieni bensa-auto päästelee sen 95 gCO2/km -> +4,8 kgCO2 per päivä kyseisellä matkalla
-Sähköautolla (15 kWh/100km) tuprahtaa taivaille suomen sähköntuotantopäästöillä (287 g/kWh) jopa vain 2,2 kgCO2

Kaiken lisäksi, jos pyörän vaihtoehtona on bussi, niin alkaa pyöräily ilmaston pelastamiseksi vaikuttamaan kyseenalalta puuhalta!
Raccoon kirjoitti 21.09.2017 13:05:
Komppaan Felttimiestä. Kisa on leikkimielinen, mutta jotkut säännöt pitää vaan olla, ei oteta niitä turhan vakavasti. Jos joku ajaa kilometrinsä metsässä, hän voi vapaasti tuntea henkistä ylemmyyttä maantiellä pyöräilleiden kilometreja kohtaan. Tai jos joku suoritustaan liioittelee, tuntekoon hän häpeää ihan omassa sisimmässään.
Black Panther kirjoitti 17.09.2017 11:57:
Isäinmaamme poluilla on sukupolvet monet vaeltaneet,he kulkivat kävellen myös läpi soitten ja rämeitten. Ei kilometrejä silloin ylös merkitty vaan jokainen kulkija teki parhaansa ja rakensi taitoillaan maatamme,että kansa joka tänään teillänsä kulkee,heidän parempi olisi siellä vaeltaa. On meidän paras mitali se, että kunto jokaisella joka kesän jaksanut on jaloitella, ois parempi nyt kuin vappuna alkaessa. Onnea Suomi - !00 v.
Felttimies kirjoitti 16.09.2017 09:46:
Ei varmaa kannata sijotuksista murehtia niin pitkään ku "kilpailu" perustuu jokaisen omaan rehellisyyteen kilometrien kirjaamisen suhteen.
Aino V kirjoitti 15.09.2017 13:42:
Jos joukkueessa on alle 5 henkilöä, joukkueen yhteensä polkemat kilometrit jaetaan viidellä. Tämä löytyy kisan säännöistä.
_Matias K_ kirjoitti 15.09.2017 09:20:
Tietääkö joku, miten tuo tuloslaskenta menee? Lähinnä ihmettelen, että jos meidän joukkueessa on 2 henkilöä ja yhteensä on poljettu noin 2200-2300 km niin tuloslaskenta ilmoittaa että joukkueen poljettu matka on n. 450 km/hlö. En käsitä :D
Ketjun Kiristäjä kirjoitti 04.09.2017 20:59:
Aivan oikein Grasa 879... Vaikka tämä ei mikään "verinen" kisa olekaan, niin reilu peli ja avoimet kortit, kiitos!
Grasa Jussi kirjoitti 03.09.2017 20:22:
Minusta koko homman suola on se, että yhdessä joukkuehengessä tehdään töitä 1.5. lähtien. Silloin menestys maistuu parhaimmalta. Mutta jos asialle jotain voitaisiin tehdä, niin voisihan sitä ajatella, että ilmoittautuminen suljetaan vaikka 1.7. Silloin voisivat muut joukkueet tarkastella toisia ajajia ja oikea kilpailu syntyisi jossa työ palkitaan.
Ketjun Kiristäjä kirjoitti 03.09.2017 15:02:
Aika erikoista on se, että kun kampanjaa on jäljellä 20 päivää, niin mukaan rävähtää joukkue suoraan 3. sijalle??? Miksi tuollainen panttailu ja salamyhkäisyys.....??? Onko tässä "kisassa" tarjolla hyvätkin palkinnot??
Miska A kirjoitti 30.08.2017 20:36:
ehdotus: ne joukkueet, jotka pien- tai suursarjan ykkösinä polkivat edellisinenä vuotena esim yli 20 % enemmän kuin seuraava joukkue, ovat automaattisesti seuraavana vuonna tehosarjassa :) Tai jopa siten, että "mitalisijoilla" olleet siirtyvät automaattisesti tehosarjaan
Nojaillen kirjoitti 17.07.2017 08:25:
Itse olen hankkinut tänä kesänä HPV Gekko fx 26" tänä kesänä ja täytyy sanoa että on mahtava laite polkea. Eipä väsy enää leikattu kaularanka eikä ranteet/kädet puudu pidemmälläkään matkalla.
Nokian ajoharjoitteluradalla on 5.-6.8.2017 on Nojapyöräilyn SM-kilpailut. Tulkaa paikalle. Maahantuojat ovat tuoneet sinne pyöriä myös koeajettaviksi.
Katso pätkä https://www.youtube.com/watch?v=FmSwAHZX02k&vl=fi
Raccoon kirjoitti 21.06.2017 11:38:
Säästäväisen polkijan ehdoton menopeli on kuitenkin velomobile eli suomeksi kinneriksikin kutsuttu katettu polkupyörän sukulainen. Sillä etenee wikipedian (Engl.) mukaan jopa 2000 km/L. (Tosin moottorikäyttöisillä 'pisaralla pisimmälle' kilpa-ajokeilla pääsee reilusti yli 3000km/L)
Raccoon kirjoitti 21.06.2017 10:51:
Noinkin. Mutta perusaineenvaihduntaa ei oikein voi pysäyttää kuten moottoria, kalorit siis kuluu vaikka sängyssä makaisi. Meneekö ne sillon harakoille on enempi asennekysymys. Tuolla "litran" lisäpanoksella voi kuitenkin polkasta sen tonnin tai, kuten Panu ihan aiheellisesti laskeskeli, normielämässä ehkä lähempänä 500 km.

Silleen kp63 on jutun ytimessä, että fillari parantaa oleellisesti ihmisen heikohkoa hyötysyhdetta vrt. muut moottorittomat etenemistavat.
kp63 kirjoitti 19.06.2017 11:27:
Voihan se fillari kulkea se tonnin litralla, mutta 3l menee sitten harkoille kun ihmisen hyötysyhde on noin 22-25%.
Raccoon kirjoitti 11.06.2017 11:21:
korjaus: 48,0 kcal/km
Raccoon kirjoitti 11.06.2017 11:18:
Sama lähde ilmoittaa energiankulutukseksi 133 kcal/h nopeudella 16 km/h, eli 8,3 kcal/km. Vaikka tuo ei ihan täsmää, niin samalla hehtaarilla alkaa olla. Nicolen tapauksessa ainakin kunto ja varusteet täyttävät Panun vaatimukset ja uskon että ajoasento, polkemistekniikka jne. ovat myös kunnossa.

Vertailun vuoksi: 48 km/h nopeudella kuluu 2303 kcal/h eli 48,0 kcal/h. Oli miten oli, tämänkin kisan polkijat käyttävät hyvin erilaisia energiamääriä per kilometri, riippuen em. tekijöistä.
Panu Kuitunen kirjoitti 05.06.2017 09:50:
Olisi mielenkiintoista tietää, millaisilla olettamilla tuohon kilometrimäärään on päädytty.

7710kcal / 1037km = 7,43 kcal/km. Mitä pikaisesti googlailin, niin rauhalliselle pyöräilylle (~10 km/h) annetaan keskikokoiselle henkilölle keskimääräiseksi energiankulutukseksi noin 250-300 kcal hieman lähteestä riippuen. Tuolla asteikolla päästään alimmillaankin vain noin 26000 kcal:iin, kun matkaksi oletetaan tuo kirjallisuudesta löytyvä 1037km.

Näiden järkeilyjen perusteella pitäisi olla äärimmäisen kovakuntoinen pyöräilijä, state-of-the-art kilpapyörä, myötätuuli, rasvatut vaatteet ja taivaalla valaan muotoinen pilvi, jotta noin äärimmäisen pieneen energiankultukseen kykenee. Tai jotain sinne päin :)

Miska A kirjoitti 02.06.2017 21:25:
Raportoinnilla tarkoitin, että tällä kilometrikisa-sivustolla "bensaa säästetty" ja "co2 säästetty" ovat turhia. Tosin tuskin niitä kovin moni edes noteeraa. Vielä parempi olisi, jos ne saisi pois.
Raccoon kirjoitti 02.06.2017 19:05:
"Polkupyörällä voi ajaa jopa 1037 km yhtä bensiinilitraa vastaavalla energialla." - Nicole Cooke, Pyöräilyn käsikirja s. 174. Eli dementia ei vielä pahasti vaivaa. Laskelman oikeellisuudesta en tiedä, mutta oletan sen käsittävän ajon kuluttaman lisäenergian, ei perusaineenvaihduntaa. Ja nopeuskin lienee ollut taloudellisempi kuin 25 km/h.

Mutta tämä todistaa ainakin miten monella tapaa asioita voi laskeskella. Silti km pysyvät aina saman mittaisina!
Miska A kirjoitti 01.06.2017 19:34:
:) Mitä niitä bensasäästöjäkään edes raportoimaan. Menkööt autot bensalla, kaasulla, sähköllä, auringolla, vedyllä, etanolilla jne.
Panu Kuitunen kirjoitti 31.05.2017 12:21:
Bensiinin lämpöarvo on 43 MJ/kg ja tiheys noin 0,75 kg/l, ts. litrassa bensiiniä on energiaa noin 32,25 MJ. Tämä muutettuna kilokaloreiksi on noin 7710 kcal.

Omia lukemiani lainatakseni: poljin viime vuonna Espoosta Lahteen 122 km, keskinopeus 24 km/h ja sykemittarin mukaan energiankulutus matkan aikana noin 4800 kcal. Vetänen tästä johtopäätöksen, ettei maantiepyörällä kuitenkaan pääse ihan 1000 km yhden bensalitran energialla. :)
Raccoon kirjoitti 31.05.2017 02:21:
Kyllä tämä täytyy pitää riittävän yksinkertaisena. Kilometrit on helppo ja yksiselitteinen yksikkö. Kuten tietenkin minuutitkin. Tiedän yleisimmät matkani ilman mittaamista eikä ne siitä muutu oli kesä tai talvi. Matkaan käytettävä aika sen sijaan vaihtelee paljonkin ja siksi sen kirjaaminen on jo minulle liian työlästä.

Muistan lukeneeni, että yhden bensalitran energialla maantiepyörällä pääsee n. 1000 km. Laskee miten tahansa pyöräily on tehokkaimpia ihmisen keksimiä liikkumismuotoja ja muut hyödyt siihen päälle! Periaatteessa kalorit kannattaisi siis polttaa vaikka juoksemalla :-)
Aino V kirjoitti 30.05.2017 10:17:
Pyöräily on hyvää painonhallintaan vaikuttavaa liikuntaa. Siksipä noita säästöjä enemmän kiinnostaisikin poltettujen kalorien määrä. Tosin laskeminen kyllä hankalaa, kun siihen vaikuttaa niin monet asiat :)
Panu Kuitunen kirjoitti 26.05.2017 15:27:
Kenties tulevaisuudessa kilometrien syöttämisen yhteydessä voitaisiin valita, onko kyseessä polttoainetta säästävä matka vaiko ei, ja vain polttoainetta säästävät matkat huomiotaiisiin määritettäessä säästettyjä polttoainelitroja ja pienennettyjä hiilidioksidipäästöjä. Kenties tällainen käytäntö olisi kuitenkin liian vaivalloinen monille ja vähentäisi siten Kilometrikisan yleistä kiinnostavuutta, mene ja tiedä.
Felttimies kirjoitti 24.05.2017 21:02:
En ota senkummempaa kantaa asiaan, mutta sama matka kuljetaan trainerilla sisällä tai ulkona ajettaessa.. maisema vaa ei vaihdu trainerilla.
Raccoon kirjoitti 24.05.2017 15:31:
Ihan noin mustavalkoisena en asiaa näkisi, Tulipa aikoinaan ajettu mm. moottoripyörällä vastaavia "huviajeluja" porukan kanssa. Eli sosiaalisesti yhteiset pyörälenkit ovat korvanneet nuo motorisoidut vastikkeet. Ja bensaa säästyy.

Mutta mitäpä näitä niin tarkasti laskemaan, Leikkimielisestä kisasta on kuitenkin kyse ja omasta puolestani olisin valmis hyväksymään myös sisäpyöräilyn. Vaikka kuntopyörällä niiden kilometrien kerääntyminen on vähän kyseenalaista ja sisävelodromeja Suomessa perin vähän.

Panu Kuitunen kirjoitti 24.05.2017 09:48:
Minusta on taas vähän tyhmää, että kisassa hyväksytään ns. huviajelu mukaan lukien pyöräilylenkit ainoastaan pyöräilyä varten. Ei siinä säästy desiäkään polttoainetta, sillä kukaan ei lähtisi missään olosuhteissa tarkoituksellisesti vastaavalle lenkille autolla pyörän sijaan. Samasta syystä myös sisäpyöräily on "out of question".

Työmatkapyöräily yms. paikasta A paikkaan B siirtyminen ovat sen sijaan OK, koska niissä tilanteissa korvataan todellisuudessa auton tai muun moottoroidun aparaatin käyttöä pyöräilyllä ja siten pienennetään polttoaineen käyttöä.
Julius Rissanen kirjoitti 22.05.2017 16:25:
Sama 502 Bad Gateway (nginx/1.11.6) tulee mulla myös google-kirjautumisella ja sähköposti&salasana kombolla. Stravassa näkyy strava2kilometrikisa My Appseissa mutta tiedot ei päivity. Mikä avuksi?
Ismo Toivonen kirjoitti 22.05.2017 16:23:
Sisäpyöräilyn rajoittaminen vähän tyhmää, kun kerran stravakin sen pyöräilyksi hyväksyy. Ja se ei hyväksy edes Garmin Connectissa editoituja suorituksia. Ja kyseessä kuitenkin harjoitusvastus jolla saa aikaiseksi huomattavasti rankempaa maastoa kuin ulkona Suomessa (esim 20% nousuja), eikä lainkaan rullaamista, ja ajetaan ihan oikealla pyörällä eikä kuntopyörällä.

Sitäpaitsi kun liityin vasta nyt, niin en välttämättä edes muista mitkä ajot on ajettu sisällä ja mitkä ulkona, kun ajotietokoneessa ei välttämättä ole ollut GPS päällä aina. Menee siis vähän arpomiseksi siltä osin.
Ismo Toivonen kirjoitti 22.05.2017 15:50:
Tulee bad gateway (nginxin ilmoitus) kun yritän kirjautua strava2kilometrikisaan facebook-kirjautumisella, kuten yleensä stravan kohdalla teen. Mikä neuvoksi?
Eeva Helle kirjoitti 16.05.2017 10:28:
Aiettä, kyllä nyt on fiksu olo, näinpä tietysti, kiitos!

"Merkkaa ne muut ajot kuin stravassa olevat vaikka edelliselle viikolle ni strava2kilometrikisa ei korjaa niitä enää sen jälkeen koska ovat vanhempia kuin se 5pv."
Felttimies kirjoitti 15.05.2017 18:19:
Merkkaa ne muut ajot kuin stravassa olevat vaikka edelliselle viikolle ni strava2kilometrikisa ei korjaa niitä enää sen jälkeen koska ovat vanhempia kuin se 5pv.
Eeva Helle kirjoitti 15.05.2017 11:23:
Aajeee, tää strava-hommeli on mainio! Se vain tekee harmillisesti myös sen, että päivittää edellisiä päiviä stravan mukaisiksi, eikä niiksi, miksikä ne olen päivittänyt käsin (eli en ollut alussa käyttänyt stravaa kaikilla ajoillani, eli ajettuja kilsoja on enemmän mitä stravassa). Joten vaikka korjasin kilsat jo kerran, niin näyttää päivittävän jatkuvsti takaisin starvan kilsojen mukaisiksi. Mutta ehkä vain nuo 5 edellistä päivää. Saako sitä ominaisuutta pois? (ei siis haittaa jos ei saa, pitää vaan muistaa käydä itse korjaamassa)
@kampiapina kirjoitti 09.05.2017 09:25:
Laitettiin eilen päivitetty versio strava2kilometrikisa.com -sivustosta linjoille. Se tukee nyt myös minuutteja ja sen lisäksi ei pitäisi vaatia uudelleenkirjautumista viikon välein, kuten aiemmin.

Synkronointi päivittää kilometrit viisi päivää taaksepäin, joten sitä vanhemmat pitää päivittää käsin.

Meillä on ollut vähän haastetta käyttäjämäärien kanssa. Kun synkronoijia on paljon, niin palvelimet menee juntturaan :) Tätä vielä selvitellään.
Kilometrikisa / Ylläpito kirjoitti 05.05.2017 11:25:
mummopyorailija: onko ongelma ratkennut? Ellei, laitatko sähköpostia, sähköpostiosoite löytyy tämän sivun alaosasta.
tomahola kirjoitti 05.05.2017 09:28:
Onko niin että sähköpyörällä puolitetaan kilometrit vain jos polkee avustus pois päältä? Silloinhan CO2 päästöjen säästö on pienempää kun puuskutta raskaammin kuin tavallisella pyörällä. Saisi kyllä säännöissä olla että maksimiavustuksella saa merkata tuplat kilometrit koska päästöt vähenevät (ainakin minulla kun lataan pyörän tuulisähköllä).
Antti Laine kirjoitti 04.05.2017 08:34:
Puuttuvat kilometrithan voi käydä tarkastamassa Stravasta ja kirjaamassa käsin tänne, jos sattuisi niin että eivät synkronoidu itsekseen.
F_Mares kirjoitti 02.05.2017 15:26:
Kirjautuuko stravasta alusta saakka kilometrit oikein kun se saadaan toimimaan vai pitääkö tässä vaiheessa alkaa kilometrejä käsin kirjaamaan?
@kampiapina kirjoitti 02.05.2017 14:14:
Strava2kilometrikisa.com on tosiaan poissa käytössä tällä hetkellä, kunnes saadaan muutama siihen liittyvä ongelma ratkottua. Ilmoittelen kun se taas toimii, toivon mukaan pikapuoliin :)
not_2_tired kirjoitti 02.05.2017 13:58:
Jahas.. Näyttää että tuo kilometrien kirjaus ei tue käyttämääni selainta. Toisella selaimella onnistui eilisen kirjaaminen...
not_2_tired kirjoitti 02.05.2017 13:56:
Miten pystyy kirjaamaan eilisen eli 1.5 kilsat? Ei näytä pystyvän. Alkoiko kisa tänään vai eilen?
Felttimies kirjoitti 02.05.2017 06:28:
Laitoin twitteris eile illalla viestii @kampiapina:lle kuka on ilmeisesti kehittäjä tolle, lupas selvittää asiaa ja testailla.
T. Plattonen kirjoitti 01.05.2017 21:49:
Strava-linkkaus ei tosiaan näyttäisi toimivan?
Felttimies kirjoitti 01.05.2017 20:54:
Strava linkitys ei synkkaa kilsoja?
Kauko Isotalus kirjoitti 30.04.2017 13:58:
Kirjoitin huulena. Olen eläkeläinen, mutta harrastan retkipyöräilyä ja ajan myös kauppa- ym. asiointimatkani tavallisella polkupyörällä. Yleensä tulee yli 10.000 kisakilometriä. Mainitsemani ongelmat ovat tuttuja!
not_2_tired kirjoitti 30.04.2017 06:54:
Luultavasti ongelmana on se että kuntopyörällä matka ei etene. Vaikka sillä kuin polkee niin sillä ei työmatka taitu.

Muita haittoja
-sisäilma lähes poikkeuksetta huonompaa kuin ulkoilma, keleistä riippumatta
-junalipun hinta ei säästy
-bensaa ei säästy

Huonoissa kelioloissakin voi polkea ulkona kunhan varustus ja tilannenopeus on oikea. Turvallisuuteen kannattaa myös panostaa ja noudattaa liikennesääntöjä. Itse käytän juomareppua ja jano ei pääse yllättämään matkalla (maantiepyöräilijöillä tämä on käsittääkseni etiketin vastaista, mutta kisan säännöt eivät kiellä).
Kauko Isotalus kirjoitti 29.04.2017 08:00:
Ulkona pyöräilyn haittoja kuntopyörällä ajoon verrattuna: ajokin rikkoutuminen matkalla, huonot säät ja kelit, liikenteen ja muut vaarat, juomien ja muunkin ravinnon kuljetus, ylä- ja alamäet. Jatkakaa listaa!
Jarmo Kaataja kirjoitti 28.04.2017 11:23:
sähköavusteinen + strava ei vissiin onnistu tuota http://strava2kilometrikisa.com/? käyttäen kovin kätevästi koska kilometrit tulee sieltä 1:1 eikä 1:2 niinkuin pitäisi?

tai sitten ehkä pitää nettisivulta muokata kilometrit puoleen myöhemmin?
minitzu kirjoitti 26.04.2017 21:12:
Lasketaanko esim. Uudenkaupungin kuntoputki sisähalliksi? Lämpötila siellä on esim. talvella 4-7 astetta.
Johanna Lai kirjoitti 26.04.2017 18:44:
Hei! Voisiko nuo julisteet saada muokattaviksi, että pystyy täydentämään joukkueen nimen ja osallistumiskoodin? Kiitokset jo etukäteen!
Heidi Hintsala kirjoitti 26.04.2017 13:04:
Kuntopyörillä kertyvät kilometrit vaihtelevat kovin, joillakin pyörillä tulee huomattavasti helpommin matkakertymää kuin vaikkapa kevyellä maantiepyörällä. Mitenhän tämän vastaavasti huomioisi, kuten esimerkiksi tuo sähköavusteisuus on huomioitu.
TupuM kirjoitti 26.04.2017 09:41:
Hei! Samaa mieltä kuin edelliset. Pääasiana pitäisi olla kuntoilu ja tässä tapauksessa myös joukkuehenki, eikä se, tapahtuuko pyöräily sisällä vai ulkona. Jos ulkona on rajuilma, eikö ole parempi, että tulee pyöräiltyä edes sisällä, ja kirjata sitten kilometrit / minuutit joukkueelle. Ja voihan olla, että jollekin ei terveyssyistä sovi ulkopyöräily, jolloin on turvallisempaa pyöräillä sisällä. Kannustetaan kaikenlaista pyöräilyä! Kai sääntöjä voi muuttaa.
AnneliP kirjoitti 24.04.2017 14:42:
Hei!
Olen alla olevan kommentin kanssa samaa mieltä...kyllä kuntopyöräily sisälläkin nostaa kuntoa... aina ei ole mahdollista lähteä ulos... olisi kiva kirjata nämäkin "pyöräilyt"
The Mamil kirjoitti 24.04.2017 14:20:
Hei. Vähän ihmetyttää tuo Kilometrikisan sääntöjen näkökulma sisällä pyöräilyyn. Säännöissähän kuvataan "Tavoite on kannustaa mahdollisimman monia oman työ- tai muun yhteisön jäseniä osallistumaan kisaan yhteishengen ja kunnon kohottamiseksi."

Miten sisähallissa tai kuntopyörällä ajaminen ei sovi tähän tavoitteeseen? Esimerkiksi sähköavusteinen ajo on ok - nostaako sähköavusteisella ajaminen yhteishenkeä enemmän kuin sisäpyöräily kuntoa?
Kilometrikisa / Ylläpito kirjoitti 20.04.2017 09:55:
Hei Premnas! Pahoittelut, että et ole saanut vastausta kysymykseesi! Ongelma ei varmastikaan ole kovin laaja, koska muita raportteja tästä ei ole tullut. Voisimme selvitellä asiaa tekniikan kanssa. Hyvä aloitus olisi tietää käyttämäsi selain, sen tarkka versio sekä käyttämäsi käyttöjärjestelmä. Palaamme asiaan sähköpostitse.
Premnas kirjoitti 19.04.2017 20:46:
Hei! Minulla on sivustolla tekninen ongelma. Kaikki muut jutut sivulla toimivat muttei oikean ylänurkan valikkopainike. En ole saanut keneltäkään vastausta (sähköpostitse tai kilometrikisan fb-sivulla) asiaan ja kilometrikisa alkaa jo ihan kohta. Hiiri muuttuu kädenkuvaksi kyseisen valikon päällä mutta painettaessa ei tapahdu mitään. Tarkoittaa sitä etten pääse katsomaan mitään omia tietoja ja kilometrien kirjaamiset pitää mennä jostain kiertoreittiä jos ongelma jatkuu vielä kisan alettua. Eikö kukaan osaa auttaa?
Kilometrikisa / Ylläpito kirjoitti 19.04.2017 11:27:
Leila, kuntopyörällä poljettuja minuutteja tai kilometrejä ei lasketa mukaan. Säännöissä sanotaan:
Pyöräilykilometreiksi ja -minuuteiksi hyväksytään polkupyörän kaikilla eri lihasvoimin liikkuvilla sovelluksilla (tandem, nojapyörä, laatikkopyörä jne.) poljetut kilometrit ja minuutit sekä kickbikella eli potkupyörällä taitetut matkat. Kilometrikisan kilometrit pitää polkea kisan hengen mukaisesti ulkona, esim. sisähallissa pyöräiltyjä kilometrejä ei hyväksytä.
Leila Niittymäki kirjoitti 19.04.2017 11:01:
Hei! Nyt kun tulevassa kisassa voi kirjata myös minuutteja, onko siis mahdollista osallistua polkemalla kuntopyörää?
Captain Hector Barbossa kirjoitti 13.04.2017 10:31:
"Huom! yksittäisen polkijan on mahdollista kirjata sekä minuutteja että kilometrejä tai vain minuutteja tai kilometrejä."

Ihan mielenkiinnosta kyselen: Mitenkäs noi ranking-listat on rakennettu tänä vuonna? Jos otetaan sellainen hypoteettinen oletus että joukkueessa olisi sekaisin näitä jotka kirjaavat pelkästään minuutteja tai kilometrejä? Epäilen kyllä että meidän joukkueessa taotaan listalle kaikki parametrit mitä laitettavissa on :D