Kisakeskustelu - Kilometrikisa 2018

« Etusivulle

Kirjoita kommentti

» Kirjaudu sisään kommentoidaksesi
Henry Allenius kirjoitti 22.04.2020 13:39:
Miten pystyy muuttamaan joukkueen nimen?
eijan123 kirjoitti 14.10.2018 18:18:
Meidän joukkeessa sai jokainen pyöräillä niin paljon tai vähän kuin jaksoi ja halusi. Oli mukava kuulla, että joillakin kisa rohkaisi enemmän pyörän päälle kuin olisi muuten pyöräillyt.
Ketään en olisi poistanut, eikä sellaista oikeutta sasi olla ollenkaan. Itsensä voisi poistaa, muttei ketään muuta.
Talvipyöräilykisassa tavataan. Periksi ei anneta!
Sulevi kirjoitti 12.10.2018 16:22:
Kylläpä on tosikkomaista porukkaa mukana!
Siirtykää johonkin urheiluseuraan, jossa voitte toteutaa tuota kilpailuviettiä otsa rypyssä. Meidään joukueessa saa olla kaikki, jotka vaivautuvat edes kerran kesässä kaivamaan polkupyörän varastosta esille (joukkueen sijoitus siis jossain 800-900 välillä)!

Kun tosikot siirtyvät urheiluareenoille, me muut jäämme tänne kannustamaan työtovereita mukaan mukavaan työmatkailuun polkupyörän kanssa, oli se sitten lihas- tai sähkövoimalla etenevää ;-)
EsaN kirjoitti 03.10.2018 19:47:
Niin, kyllä tässä tulee väkisinkin mieleen ensi kauden
kisaan osallistuminen, jos se menee tällaiseen kieroiluun.
KarMar71 kirjoitti 03.10.2018 08:46:
Esa N:lle ! Niin oli meidänkin joukkueesssa joka todella heikensi lopputulostamme merkittävästi ! Esim. Kärki 5504,5 km
ja häntä 5 km mutta siltikään ei tullut edes " harmaaseen mieleenkään" alkaa kikkailemaan ! Kyllä REHELLISYYS maan
perii niin kuin sanotaan! Hyvää Syyspyöräilyn jatkoa kaikille rehellisille PYÖRÄILYJOUKKUEILLE !
EsaN kirjoitti 02.10.2018 10:53:
Moi vielä. Luin lisää ja löysin temppuilun. Kyllä meidänkin joukkueessa oli muutama jakaja, jotka heikensivät meidän lopputulosta, mutta he olivat siellä loppuun saakka, ei poistettu!
EsaN kirjoitti 02.10.2018 10:48:
Markku moi! Mikä se temppu oli, haluan tietää!
T. Esa
KarMar71 kirjoitti 30.09.2018 17:17:
Miksi ei Ylläpito reakoi millään lailla tuon Cycling Academian törkeään kikkailuun ! Veivät rehellisten kilpailijoiden edestä
palkintosijan ! Laatikaahan tarkemmat säännöt ensi kesän kilometrikisalle ,jotta vastaavaa ei pääsisi tapahtumaan !
P.s. Mielestäni epärehelliselle joukkueelle ei ole tarpeen luovuttaa palkintoa tuosta tempustaan !!!!
Ketjun Kiristäjä kirjoitti 27.09.2018 06:12:
Kiitokset järjestäjille leikkimielisestä kisasta, jonka tarkoitus on nimenomaan kannustaa kansalaisia liikkeelle!!!
Kilometrikisa / Ylläpito kirjoitti 26.09.2018 22:41:
Josquu: Sarjojen TOP-10 -tulokset ja yhteenvedot näkyvät kyllä etusivulla edelleen (selaa alemmaksi sivua) noin kuukauden ajan. Sen lisäksi kisan tuloslistat löytyvät kokonaisuudessaan valikosta ylhäältä nyt ja myöhemminkin. Tässä vielä suora linkki: https://www.kilometrikisa.fi/contests/kilometrikisa-2018/teams/
- jusa - kirjoitti 26.09.2018 19:09:
Itse en ole tehosarjan tilannetta seurannut, mutta jos tuo Cycling Academian kisan jälkeinen kikkailu pitää paikkansa. ROK Bikers tuomitsee sen Kilometrikisan reilunpelin hengen vastaisena moraalittomana temppuna.
Säännöt eivät tosin Cycling Academyn temppua kiellä, eivätkä ne kiellä vielä härskimpiäkään kikkoja. Harmi vaan, jos hieno Kilometrikisa kaatuu tai lässähtää tämmöisee kieroon kikkailuun. Ehkä ongelma on ihanan vapaissa säännöissä, jotka luottavat pyöräilijöiden korkeaan moraaliin. Aivan kuten olympialaisissa "tärkeintä ei ole voitto vaan jalo kilpa".
Josquu kirjoitti 26.09.2018 12:30:
Miksei täällä enää näy tulokset? Ompa typerää että ne vaan hävisi yhtäkkiä. Olisi edes tämän kuukauden loppuun näkyny :(
ANK_rkty kirjoitti 26.09.2018 07:42:
Kehitysehdotuksena sinällään toimivaan ja hyvään kommenttiin:
Kisan päätyttyä on kovin lyhyt aika kirjata kilometrit; me "ei päivittäisfanaattiset kisaajat" kun keräämme noita jonnein muistiin ja taas jäi kirjaamatta lähes puolet viikonloppureissun ja duunijuttujen takia.
Viikko? Tai edes useampi arkipäviä ?
Käpynen kirjoitti 24.09.2018 22:01:
Tämä kilometrikisa on mahtava juttu ja ihan vaan siksi, että tulipahan kirjattua omia ajettuja kilsoja jonnekin. Pyöräily on aina tuntunut omalta lajilta ja tänä kesänä, ehkä osittain kilometrien kerryttämisen ilosta, ajoin ystäväni kanssa reissun Porvooseen.
Kiitos tästä mahdollisuudesta kilpailla itseäni vastaan, ensi kesänä houkuttelen työpaikaltani ihmisiä mukaan! Saa nähdä onko minulla silloin uusi fillari, nykyinen on uskollisesti palvellut minua 22 vuotta.
arto kirjoitti 24.09.2018 21:15:
Kiitos jälleen kerran järjestäjille kisasta.
MikkoKoo kirjoitti 24.09.2018 13:19:
Markku on täysin oikeassa! Jatkossa järjestäjien pitäisi ehdottomasti ottaa huomioon pyörätyyppi (maantie/retki/city/maasto/fat/hybridi/fitness/tandem/armeija/jne.). Unohtaa ei sovi myös vaihteiden lukumäärää, renkaiden kuviointia, pyörän/pyöräilijän/pyörälaukkujen painoa, sääolosuhteita, maastoprofiilia (tasainen/mäkinen), tienpintaa (asfaltti/hiekka/muta), hidasteita (liikennevalot/hidastetöyssyt/muut kulkijat), ajonopeutta, ajatapaa (ryhmäajo/tuntemattomien peesissä ajaminen/yksin ajaminen) ja elämäntilannetta (eläkeläinen/työssä käyvä/lapsiperhe/jne.).
JuhaAa kirjoitti 24.09.2018 10:00:
Cycling Academyn kapteeni. Eikö yhtään hävetä!?
Raccoon kirjoitti 23.09.2018 20:34:
Onko se vaan niin, että mikään "kisa" ei välty tosikoilta? Sählyhöntsän jätin, kun aina joku otti homman tosissaan. Voisiko kmkisa pysyä vaan hauskanpitona, jossa tsempataan yhdessä ihmiset liikkumaan terveyden edistämiseksi. Jokainen tuntekoon omassa kunnossaan, tuliko tuloksia liioiteltua.
KarMar71 kirjoitti 23.09.2018 20:08:
Nyt kun noita,näitä kirjoituksia on lukenut ihmetyttää minkälaista pluffaamista pyöräilykisassa on ollut ! Henkilökohtainen
mielenpiteeni on että koko SÄHKÖPYÖRÄSARJAT tai yleensä sähköpyörällä " ajeliminen" on yhtä suurta pluffia !
Siis poistakaa ensi kaudella koko SÄHKÖPYÖRÄSARJA koska se ei ole mitään kuntoilua. SUURTA pluffia !
Leinonen kirjoitti 23.09.2018 18:21:
Cycling Academy, reilun pelin seura. Siivosi kahdeksasta kuskista pari huonointa pois ja kuuden kuskin tuloksella nousi tehosarjassa kisan päätöksen jälkeen 5.sijalta toiseksi. Onkohan seuran virallinen toimintamalli kaikessa toiminnassa? Onneksi oikeasta tuloksista löytyy kuvakaappaukset tältä päivältä.
Vaanesko kirjoitti 22.09.2018 17:22:
Outo laskentatapa. Tulokseksihan ei silloin tule kilometriä / henkilö kuten ilmoitetaan.
Kauko Isotalus kirjoitti 22.09.2018 09:09:
Jos joukkueessa on jäseniä vähemmän kuin viisi, niin kilometrit jaetaan kuitenkin viidellä. Vuosina 2011 ja 2013 minulla oli yhden miehen joukkue.
Raccoon kirjoitti 22.09.2018 09:05:
Kilometrit jaetaan vähintään viidellä, vaikka joukkueessa olisi vain yksi jäsen. Näin on aina ollut ja arvelen, että tällä halutaan alleviivata sitä, että kyseessä on joukkuelaji. Kovakuntoinen pari voisi saada kovankin tuloksen, mutta mukaan kannattaa siis houkutella muitakin eikä ka. ainakaan laske.
Vaanesko kirjoitti 21.09.2018 18:06:
Kilometriä / henkilö: joukkueemme kilometrimäärä on jaettu viidellä vaikka jäseniä on vain neljä? Miksi näin?
-Timo. kirjoitti 20.09.2018 17:00:
Halloweenille annetusta vastauksesta heräsi kysymys, miksi järjestys joukkueen jäsenille näytetään erilaatuisten kilometrien summasta (lihas+sähkö) ? Järjestys pitäisi olla lihas- tai sähkökilometrien mukaan (valinnaisesti).

Jos ryhmässä yksikin kokeilee sähköpyörää, ja kirjaa ne kilometrikisaan, koko joukkue "joutuu" sähköpyöräsarjaan!?
Kilometrikisa / Ylläpito kirjoitti 20.09.2018 00:23:
Halloween: Sähköpyöräsarja on nimenomaisesti perustettu sähköavusteisella polkupyörällä poljettuja kilometrejä varten. Sähköavusteisella ajettuja kilometrejä ei siis ylipäätään tule kirjata ilman tuota ruksia. Ks. myös säännöt: https://www.kilometrikisa.fi/rules/

Ei siis tarvitse eikä pidä suorittaa mitään jakolaskuja :) Sähköavusteisella ajetut kilometrit ilmoitetaan täysimääräisinä, ja tuo ruksi nimenomaan tulee olla valittuna.
Halloween kirjoitti 19.09.2018 19:13:
Kirjataanko sähköpyörällä ajetut kilometrit jaettuna kahdella vai saako ne ilmoittaa täysimääräisinä, jos on ruksannut sähköavusteisuus-kohdan?
Kilometrikisa / Ylläpito kirjoitti 13.09.2018 23:45:
Liisa Majuri: Yleisesti ottaen kilometrilukemia ei pysty näkemään yksittäisten pyöräilijöiden tasolla. Ainoastaan oman joukkueen sisällä voi nähdä muiden oman joukkueen osallistujien kokonaiskilometrit. Kilometrikisamme on perusluonteeltaan joukkuelaji :)

Hieman tätä sivuten, joskus on ollut puhetta, että kokonaiskisan tuloslistoja voisi kuitenkin tarkastella myös joukkueiden henkilölukumäärän mukaan, eli voisi listata esim. kaikki yhden hengen joukkueet ja katsoa, miten vaikkapa sillä omalla yhden hengen "joukkueella" pärjäsi muita yhden hengen joukkueita vastaan. Mutta tässäkin siis periaatteessa tarkasteltaisiin joukkuetason tuloksia. (Ominaisuutta ei ole ainakaan toistaiseksi toteutettu.)
Liisa Majuri kirjoitti 13.09.2018 06:42:
Pystyykö kilometrikisasta katsella sijoitusta yksittäisten pyöräilijöiden tasolla (ts. henk.koht. kilometrit) vai vain joukkuetasolla?
Vesi_MikaP kirjoitti 02.09.2018 14:18:
Risteys alueet ainainen ongelma niin pyöräilijöille kuin autoilijoille yksi toivimimmista ratkaisuista oman kokemuksen mukaan on pyörätien"ässä"mutkaus ennen risteystä joutuu hiljentämään sekä saadaan mahdollisesti vähän kauemmas kääntyvän auton kuolleesta kulmasta,voidaan pitää tie tasaisena(ei jyrkkiä,teräviä kanttareita)kaikkien tilanne tarkkaivaisuus paranee vielä kun saisi noita tuonne teille ja kaduille
Kilometrikisa / Ylläpito kirjoitti 29.08.2018 13:35:
Pummari: Ikävä kuulla onnettomuudestasi. Valitettavasti liikenteessä sattuu ja tapahtuu, kuten myös muissa ympäristöissä. Olisi tärkeää saada pyöräilyolosuhteet Suomessa sille tasolle, että nämä huonot näkemä- ja risteysalueet saatasiin paremmiksi kaikkien liikkujien näkökulmasta.

MISNOT tuotteet: Mukavalta kuulostava pyöräilyhulluttelu teillä tiedossa! Mukavaa pyöräretkeä.
MISNOT tuotteet kirjoitti 28.08.2018 16:27:
Finnmetko alkaa torstaina 30.8 Jämsän Jämsänkoskella.
Eli raskaskonealan isoimmat messut. Meidän porukka, eli tällä hetkellä
minä, pyöräilee sieltä takaisin Kangasalle. 3 kertaa tultu omalla huollolla.
Onko jollain työreissua tms. sinne ja halu osallistua tähän pyörähullutteluun ?
Reitti EI kulje isoa tietä, vaan Länkipohja - Kuhmalahti maisemareittiä.
Jos kiinnostaa, niin lisätietoa saa info@misnot.fi
Tässä sitä loppukiriä ...
Auliita kirjoitti 26.08.2018 20:10:
Juuri kun piti aloittaa loppukiri kilpailussa, sattui onnettomuus jossa keväällä hankittu sähköpyöräni hajosi ja minäkin vähän. Syy ei ollut minun, mutta siitä ei suurta iloa. Onnettomuus tapahtui niin, että stop merkin takana suojatien edessä oli auto pysähtyneenä odottamassa.Pyörätie jatkui yli suojatien. Minua n 10m edellä ajoi toinen pyöräilijä. Oletin ilman muuta että auto odottaa minuakin, mutta toisin kävin. Ajoin hyvää vaiuhtia suojatien yli kääntyvän auton etulokasuojaan. Kaaduin jne. Vahinkoja sattuu ja olen varma ettei auto minun eteen tahallaan tullut. Kuljettaja ei ollut huomannut minua lainkaan. Tuolloin oli kirkas aurinkoinen aamu ja näkyvyys hyvä. Silti olisi hyvä jos pyöräilijät kirkkailla kelelläkin käyttäisivät huomioliivejä. Sellaisen olen nyt hankkinut. Ehdottaisin että kilometrikisa satsaisi tällaisiin huomioliiveihin ja myisi kivalla kilometrikisan logolla varustettuja huomioliivejä. Sellaisen haluaisin. Voiton voisi sitten ohjata jhk hyvään tarkoitukseen.
HanskiS kirjoitti 21.08.2018 20:18:
Tuulinen ja hiukan kolea sää pisti minut jälleen kaipaamaan Mallorcalle. Onneksi pyöräleiriimme on vain neljä viikkoa aikaa. Siellä sitten jatkan kesää ja fillarointia parin viikon verran. Emäntä väittää, että olen pyörällä päästäni, mutta kyllähän se niin on, että pyörällä päästään..
HeidiHertsileeri kirjoitti 17.08.2018 17:23:
Hyvä Tape! Kiitos, kun nostit tärkeän asian esille.
Tape kirjoitti 16.08.2018 11:14:
Hyvät pyöräilijäkollegat

Pyöräily on hyvä harrastus, se on hyvä liikuntamuoto ja joillekin se voi olla paljon muutakin aina kilpailuihin ja ammattiin asti.
Mutta näyttää yhä enemmän siltä, että jokin asia unohtuu entistä enemmän: Unohdamme, että emme ole tiellä ja poluilla yksin! Siellä on paljon meitä pyöräilijöitä, eritasoisia, siellä on paljon muuta liikennettä autoista jalankulkijoihin asti ja siellä on paljon nimenomaan lapsia!
Pidetään huolta toisistamme ja itsestämme!!!
Pidetään huolta tilannenopeudesta.
Pidetään huolta liikennesäännöistä ja hyvästä liikennekulttuurista.
Pidetään huolta toisistamme ja itsestämme!

Jouduin itse kolariin (kovavauhtinen työmatkapyöräilijöiden letka ajoi päälle) ja siitä hetken päästä oli ambulanssi samaisella tiellä. Miulta hajosi pyörä, mutta tässä jälkimmäisessä tapauksessa kävi jollekin pahemmin

Ajatelkaa hyvät pyöräilijäkollegat, ajatelkaa!!!

t:Tape
MISNOT tuotteet kirjoitti 09.08.2018 08:54:
<<< Metko Challenge >>>
Finnmetko Jämsänkoskella kolmen viikon päästä.
Eli raskaskonealan isoimmat messut. Meidän porukalla
on ollut tapana pyöräillä sieltä takaisin Jämsänkoski-Kangasala-
Tampere. 3 kertaa tultu omalla huollolla.
Onko jollain työreissua tms. sinne ja halu osallistua tähän pyörähullutteluun ?
Me olemme pakanneet pyörät bussiin ja sitten iltapäivästä lähdetty takaisin.
Reitti EI kulje isoa tietä, vaan Länkipohja - Kuhmalahti maisemareittiä.
Jos kiinnostaa, niin lisätietoa saa info@misnot.fi
Kilometrikisa / Ylläpito kirjoitti 08.08.2018 22:07:
KP: Suursarjassa ollakseen joukkueella tulee olla 25 aktiivista polkijaa (lihasvoimalla). Teidän joukkueessanne on tällä hetkellä 24 hlöä. Tämä luku näkyy myös tuloslistassa suluissa. Voit tutkia asiaa tarkemmin joukkueesi sisäisistä tuloksista (tsekkaa kolumni, jossa näkyvät nimenomaan lihasvoimalla poljetut kilometrit).

Siirtymä piensarjaan voi tapahtua esim. siten, että joku merkkaa kaikki kilometrinsa sähköavusteisiksi tai nollaksi tai joukkueen kokoonpanossa muuten tapahtuu muutoksia.
-KP- kirjoitti 06.08.2018 19:04:
Hei. Miksi joukkueemme (Punamusta) siirtyi yllättäen piensarjaan, vaikka mitään muutoksia eI ole tullut polkijoihin?
Kilometrikisa / Ylläpito kirjoitti 25.07.2018 21:44:
Jarmo Jäntti: laita meille sähköpostia osoitteeseen info(at)poljin.fi ja ratkaisemme asian.
Jäntti Jarmo kirjoitti 19.07.2018 14:45:
Kuinka voin vaihtaa joukkuetta.
Kilometrikisa / Ylläpito kirjoitti 01.07.2018 14:13:
MikkoKoo: Ei tarvitse poistaa! Asia on huonosti muotoiltu. Sähköavusteisella tehdyt ajot voi kirjata niin kilometreihin kuin minuutteihinkin, mutta mahdollisuus sähkö-merkintään on vain km-puolella (Minuuttikisassa ei ole sähköpyöräsarjaa).
MikkoKoo kirjoitti 29.06.2018 19:38:
Usein kysytyissä kysymyksissä mainitaan, että "Sähköpyörällä tehtyjä suorituksia voi ilmoittaa vain kilometreissä". Olen saanut kirjattua minuutit myös sähköpyöräpäivien osalta. Pitäisikö minun poistaa minuutit kyseisten päivien kohdalta?
himakossu2022 (km) kirjoitti 28.06.2018 10:21:
Korjaus: Eviran fillaristit, suosikit listauksessani sijoitus 992 ja piensarjassa sijoitus 806
himakossu2022 (km) kirjoitti 28.06.2018 10:18:
joku häikkä suosikit näkymässä on: Esim. Eviran fillaristit, suosikit listauksessani sijoitus 992 ja piensarjassa sijoitus 886.
Vellu Taskila kirjoitti 28.06.2018 07:13:
Aa, ok. Aiemmin suosikit -näkymässä näkyi kunkin joukkueen sijoitus omassa sarjassaan, nyt siis ilmeisesti näkyy sijoitus koko kisassa. Kiitos selvennyksestä!
Kilometrikisa / Ylläpito kirjoitti 27.06.2018 10:10:
Vellu: Vertailetkohan eri lukuja: kokonaiskisan sijoitusta vrt. joukkueen oman sarjan sijoitusta? Joukkueen tiedoissa näkyy sijoitus joukkueen omassa sarjassa. Tuloslistauksissa voi listata joukkueita paitsi myös sarjoittain, niin kokonaiskisan näkökulmasta. Onko sinulla antaa esimerkkiä?
Vellu Taskila kirjoitti 26.06.2018 17:41:
Miksi sivusto kertoo joukkueen sijoituksen kisassa olevan eri kun sitä katsoo joukkueen tiedoissa ja joukkueluettelossa? Ero sijoituksissa on noin 300.
Jussi V kirjoitti 12.06.2018 10:10:
Kilometrien merkkauksen kalenterinäkymään voisi lisätä viikkotason kilometrisummat yläreunassa näkyvän kk-summan lisäksi. Ja jos oikeen villisti alkaisi sivustoa kehittämään, voisi omien ja joukkuen kilometreistä piirtää vaikka omalla tilastosivulleen aikasarjakäppyrää tunnusluvuista, joita haluaisi tarkastella (km, kcal, min) valinnaisina päivä, vko tai kk graafina.
-Hanne kirjoitti 11.06.2018 08:15:
Pikkuisen harmittaa, että kun poljen työmatkani sähköAVUSTEISELLA pyörällä, ei mitään kirjaudu lihasavusteiseksi työksi. Ei se sähkö sitä pyörää liikuta, avustaa vaan, kyllä lihasvoimaa tässäkin tarvitaan. :(
Kilometrikisa / Ylläpito kirjoitti 06.06.2018 11:38:
MinnaAi: Voit kirjata nuo satunnaisetkin sähköpyöräkilometrit ihan hyvin. Joukkueenne ei siirry silloin pois suursarjasta vaan osallistuu lisäksi myös sähköpyöräsarjaan.
MinnaKor kirjoitti 05.06.2018 20:05:
Onko niin, että jos satunnaisesti ajan sählöavusteisella pyörällä (sokean kaverina hänen tandemillaan), ei niitä kilometrejä kannata kirjata, kun joukkue on suursarjassa ja kaikki muut (ja itsekin) pääsääntöisesti poljen lihasvoimalla. Siis siirrymmekö sitten kokonaan pois suursarjasta sähkösarjaan?
Kilometrikisa / Ylläpito kirjoitti 27.05.2018 12:11:
sirpahm: Joukkue- ja kokonaiskisatulokset eivät ole koskaan olleet täysin reaaliaikaisia. Joukkuesarjojen tulosten päivitysväli on 7 min. Suosikit ovat vain poimintoja tästä samasta tulosjoukosta, eli sama päivitysväli näkyy niissäkin (tähän tai päivitysväliin ei ole tullut muutoksia). Minkä tahansa joukkueen tuloksen viimeisin päivitysajankohta löytyy joukkueen sivulla olevan yhteenvetotaulukon alta.
sirpahm kirjoitti 27.05.2018 08:57:
Hei! Miksi ei suosikki valikossa joukkueiden sijoitus päivity reaaliajassa kuten aikaisempinavuosina?
MISNOT tuotteet kirjoitti 23.05.2018 08:25:
>>Suosittelemmekin, että kaikki yksinäiset polkijat liittyvät tulevaisuudessa yhteen ja perustavat oman joukkueen :)
Misnot tuotteet joukkueessa on tilaa :) yhteystiedot www.misnot.fi sivulla
Koska syksyllä pistin yrityksen pystyyn, niin tietystikin "joukkueeni" on sillä nimellä
Aiemmin oli kyselyä yksittäisten polkijoiden km. vertailuista. Itse olen jo useana vuotena verrannut omaa kilometrimäärää suursarjajoukkueiden kilometreihin, eli missä joukkueessa olisin polkenut keskiarvon.
Sini P kirjoitti 21.05.2018 09:14:
Hei! Kiitos kisan järjestelyistä, tämä on hyvä! Olisikohan sivuston materiaaleja ym. mahdollista saada myös englanniksi?
Kilometrikisa / Ylläpito kirjoitti 17.05.2018 20:42:
Kilometrikisan kiitetyimpiä piirteitä on se, että joukkuetekemisen kautta luodaan yhteishenkeä ja virkeää mieltä työpaikoille ja muihin yhteisöihin :) Suosittelemmekin, että kaikki yksinäiset polkijat liittyvät tulevaisuudessa yhteen ja perustavat oman joukkueen :)
Luong Van Dat kirjoitti 17.05.2018 17:52:
Olen samaa mieltä edellisten kanssa! Olisi reilua perustaa yhden hengen polkija sarjaa. Niin innostaisi itseä ainakin paremmin kilpailla.
Kilometrikisa / Ylläpito kirjoitti 15.05.2018 20:09:
Arto K: Kilokalorien suhteen ei vain ole mitään kisaa menossa :) Kilometrien kirjausnäkymässä ja Omat tilastot -välilehdellä näkyvät kilokaloriarviot ovat näkyvissä vain polkijoille itselleen. Näin ollen emme näe syytä mahdollistaa sykemittarista saatujen kilokalorikulutusten kirjaamista Kilometrikisaan... :)

KeilarannanNopein: Pyöräilykilometreiksi ja -minuuteiksi hyväksytään polkupyörän kaikilla eri lihasvoimin liikkuvilla sovelluksilla (tandem, nojapyörä, laatikkopyörä jne.) poljetut kilometrit ja minuutit, sekä kickbikella eli potkupyörällä taitetut matkat. Rullalautaa emme siis laske tähän joukkoon :( Lisäksi muistutuksena kaikille, että Kilometrikisan suoritukset pitää polkea kisan hengen mukaisesti ulkona, eli esim. sisähallissa, olohuoneeseen sijoitetulla trainerilla tai spinning-tunnilla pyöräiltyjä kilometrejä/minuutteja ei hyväksytä.

Aurinkoisia pyöräilykilometrejä!
idästälänteen kirjoitti 15.05.2018 08:24:
Lasketaanku rullalautailu myös kilometreiksi/suoritukseksi?
Arto Kallionpää kirjoitti 14.05.2018 22:19:
Maastopyöräilyn voisi ottaa paremmin huomioon kisassa. Itse ajan kokonaan maastossa ja esim. tämän päivän lenkille kalorilaskuri antoi suurimmalla nopeudella noin 500 kcal kun sykemittarilla mitattu kalorimäärä oli reilut 1100 kcal. Monella on omat sykemittarit niin olisi hyvä jos voisi merkata itse kulutetut kalorit, pääsisi jossain edes kisaamaan maantiepyöräilijöitä vastaan :D
Kilometrikisa / Ylläpito kirjoitti 12.05.2018 18:03:
pakaripi: Kyllä, tunnukset ja kilometrit ovat yleisesti ottaen Kilometrikisassa henkilökohtaisia, eli perheenjäsenen saa joukkueen "vahvuuteen" vain siten, että hänellä on oma tunnus.

Todettakoon kuitenkin vielä tarkennuksena, että lokakuussa poljettavassa alakoululaisille suunnatussa Koulujen Kilometrikisassa on kirjausten suhteen eri logiikka: siinä lapsilla ei ole omia tunnuksia, vaan opettajat kirjaavat koko koululuokan päivittäiset kilometrit.
pakaripi kirjoitti 11.05.2018 14:30:
Jos lapsi osallistuu niin hänelle pitää tehdä omat tunnukset ja olla oma sähköpostiosoite?
Jopoilija Espoosta kirjoitti 09.05.2018 22:34:
Olisin kiinnostunut yhden hengen joukkueiden listauksesta. Kapteenina ja joukkueen ainokaisena olisi mukavaa verrata omaa suoritustaan ”kohtalotovereihin”.

Oletteko pohtineet omaa sarjaa eläkeläisille? Tällainen leikkimielinen kisailu voisi kannustaa eläkeläisiä liikkumaan enemmän pyörällä autoilun sijasta.
Kilometrikisa / Ylläpito kirjoitti 09.05.2018 20:49:
Aki2: Ei voi itse vaihtaa. Laita meille muutostoive osoitteeseen info@poljin.fi.

pakaripi: Myös lapset ovat erittäin tervetulleita mukaan kisaan. Lapsilla (alakouluikäisillä) on itse asiassa mahdollisuus kisata muita pidempi jakso, sillä lokakuussa poljetaan Koulujen kilometriksia.
pakaripi kirjoitti 09.05.2018 20:19:
Onko Osallistujilla ikärajaa? Voiko lapsetkin osallistua?
Aki Sirviö kirjoitti 09.05.2018 13:31:
Voiko käyttäjänimeä, jolla kirjaudutaan omille sivuille, muuttamaan mitenkään?
Kilometrikisa / Ylläpito kirjoitti 08.05.2018 12:33:
OAR: Ei pysty eroamaan itse, laita viesti osoitteeseen info@poljin.fi niin hoidamme asian ylläpidon kautta.
OlliRaula kirjoitti 08.05.2018 09:25:
Pystyykö joukkueesta eroomaan itse? Pitäis päästä pois ja joukkueen johtaja ei ole tavoitettavissa? Jos ei niin voisiko joku jolla on poweria tehdä sen :)
Kilometrikisa / Ylläpito kirjoitti 07.05.2018 14:47:
himakossu: Ensimmäiseen kysymykseesi liittyen: Mainitsemasi asia on kyllä huomioitu tuloslaskennassa. Periaate on, että jos sähköpyöräilijälle tulee sähköavusteisten päiviensä lisäksi yksikin tavallisella pyörällä ajettu päivä, tulee hän mukaan myös tavanomaisen sarjan vahvuuteen. Jos taas merkinnät ovat pelkästään sähköavusteisia, niin silloin hän jää ainoastaan sähköpyöräsarjan joukkueen vahvuuteen. Ennen kisan alkua – jolloin yhtäkään merkintää ei vielä ole tehty – kaikki luonnollisesti lasketaan mukaan yhden ja saman joukkueen vahvuuteen.

Näiden lisäksi tietysti hyvä muistaa yleinen sääntö, että joukkueen tulos jaetaan aina vähintään viidellä (ja sähköpyöräsarjassa vähintään kolmella). Tämä sääntöhän näkyy tällä hetkellä esimerkiksi juuri oman joukkueesi tuloslaskennassa.

Toiseen kysymykseesi "jos henkilö haluaisikin kirjata s-pyörän kilometrit tavalliseen sarjaan [...]" liittyen: Kilometrikisaan 2018 sähköpyöräsarja on perustettu nimenomaan sähköavusteisella pyörällä taitettuja kilometrejä varten. Sähköavusteisella pyörällä ajetut kilometrit tulee siis merkitä sähköavusteisella pyörällä tehdyiksi.

Lisätietoa säännöissä: https://www.kilometrikisa.fi/rules/

Hauskaa kisaa kaikille, olipa pyörissänne sähköt tai ei :)
himakossu2022 (km) kirjoitti 07.05.2018 14:04:
Sähköpyöräsarjasta vielä, kuten ylläpito vastauksessaan toteaa, niin jos joku kirjaa joukkueessa sähköpyöräkilometreja, niin kilometrit kirjautuvat joukkueen sähköpyöräsarjaan. Samalla joukkueen omassa tavanomaisessa sarjassa ko. sähköpyöräilijä näkyy VAHVUUTENA mutta ei vaikuta joukkueen kilopmetreihin! Eikö tässä ole epäloogisuutta? Ja sitten toinen kysymys, jos henkilö haluaisikin kirjata s-pyörän kilometrit tavalliseen sarjaan, niin onko edelleen voimassa sama ohje eli puolet poljetuista kilometreista voi kirjata. Ja jos se on edelleen mahdollista, niin voisiko kirjata kilometrinsa molempiin sarjoihin?
Najurini kirjoitti 07.05.2018 13:32:
Voisiko kilometrikisa olla ympärivuotinen? Meitä on paljon jotka pyöräilee ympäri vuoden.
polut kirjoitti 07.05.2018 10:05:
olen samaa mieltä kuin FahrradKugel; yhden hengen joukkueen kapteenina olisi mukava kisata oikeasti piensarjassa tai ainakin nähdä piensarjan todellisia tuloksia. (joskus tuntuu vähän epäreilulta, kun oma tulos jaetaan automaattisesti sillä viidellä, ja kun kuitenkin on ihan itse jokaisen kilometrin tahkonut listalle...no, sen kanssa nyt toki elää. Näkeehän sitä itse ne poljetut määrät)
Kilometrikisa / Ylläpito kirjoitti 07.05.2018 09:15:
Jarno Kovanen: kilometrikisailijat polkevat hyvin erilaisilla pyörillä (Jopot, monivaihteiset, hybridit, laatikkopyörät, fatbiket, kaupunkipyörät), kisailijat ovat eri ikäisiä, liikkuvat erilaisissa maastoissa ja osa myös lastia perässään vetäen. Tällä hetkellä koemme riittäväksi jaotteluksi sähköpyöräkilometrien merkitsemisen. Kyseessä on kuitenkin leikkimielinen kisa!

Etumatka: Kaloritiedot näkee ainoastaan itse. Eli joukkueen jäsenet eivät näe toistensa kalorikertymää. Ominaisuus poistaa kalorilaskuria varten tallennetut tiedot tullaan toteuttamaan pian.
Etumatka kirjoitti 07.05.2018 08:49:
Kuinka kalorilaskurin saa pois? Ei anna muuttaa tallennettuja tietoja nollaoletukseksi. Kaloreiden ei ainakaan tarvitsisi näkyä koko joukkueelle!
JarnoKo kirjoitti 06.05.2018 18:49:
Kehitys ajatus, "kilometri korjaus" läskipyörille kuten sähköpyörällä? Kun maantiepyörä vrt. läski kilometrejä kertyy hiukan eri tyyliin.
Kilometrikisa / Ylläpito kirjoitti 06.05.2018 11:32:
FahrradKugel: Minkälaisia luokitteluja kaipaisit? Nimenomaan yhden hengen joukkueiden listausta, esimerkiksi? Virallisia sarjoja nykyistä pienemmille (5 hlöä) joukkueille tuskin on luvassa, mutta tapoja hakea ja listata erilaisia joukkueita voidaan toki miettiä.

ThinFinn: Kiitos ehdotuksesta :)
jape jalapeno kirjoitti 06.05.2018 09:40:
Kiitos liikuttavasta hankkeesta ja punaisesta ketjusta!

Sopisiko km ja minsa kisan kylkeen vielä nousumetrikisa?
FahrradKugel kirjoitti 04.05.2018 19:38:
Yhden polkijan tiimin kapteenina toivoisin (kuten jo aiemminkin aikoinaan olen toivonut) luokiteltuja pienempiä ryhmiä. Tai systeemiä missä saisi kätevästi seurattua omaa "minisarjan" joukkueen kisatilannetta.

Kaikinpuolin kiitollisena kisasta ylipäänsä jään oottelemmaan.
Kilometrikisa / Ylläpito kirjoitti 02.05.2018 09:10:
Strava2Kilometrikisa-integraatioon on tullut päivityksiä! Kaikkien automaattista Strava-lukemien siirtoa haluavien tulee kirjautua ja Strava2Kilometrikisa.com-palveluun uudestaan synkkauksen aktivoimiseksi. Jatkossa tietojan synkataan vain kerran päivässä: joka yö klo 4. Palvelu tuo Kilometrikisaan tiedot viimeisten 5 päivän ajalta. Lisätietoa palvelusta: https://strava2kilometrikisa.com/faq

Huom. Strava2Kilometrikisa ei ole Pyöräilykuntien verkoston ylläpitämä palvelu, joten toivomme siihen liittyvien yhteydenottojen osoittamista kyseisen palvelun tekijöille. Kiitos!
Kilometrikisa / Ylläpito kirjoitti 02.05.2018 09:01:
Kirnauskis: Tällä hetkellä kalorimäärä näkyy vain polkijalla itselleen, mutta kuuntelemme toki käyttäjiä, jos tiedon halutaan näkyvän esim. omalle joukkueelle :) Ja tuo kalorilaskentaan liittyvien taustatietojen käytöstä poistaminen on tulossa myös mahdolliseksi.
Kirnauskis kirjoitti 02.05.2018 08:20:
Lisäsin taustatietoihin kalorilaskentaan tarvittavat tiedot. Näkyykö kalorimäärä koko joukkueelleni / kaikille? Taustatietoja ei myöskään pystynyt enää poistamaan omista tiedoista, kun yritin nollata tilannetta!
Kilometrikisa / Ylläpito kirjoitti 28.04.2018 23:38:
Velijussi: Ilmoittautuminen väärään joukkueeseen poistettu. Kokeilepa nyt oikealla koodilla :)

Jiimies: Strava-integraation kehittäjillä on oma faq-sivunsa: http://www.strava2kilometrikisa.com/faq

Jos Kilometrikisan salasana ei toimi, sen voi vaihtaa sisäänkirjautumissivulla olevan "Salasana/tunnus unohtunut?" -kohdan kautta.
Velijussi kirjoitti 28.04.2018 19:31:
Hei.
Kirjauduin vajaalla koodila, ja päädyin joukkueeseen Soukankuja 7.
Olen ollut Soukan syklareissa ja haluaisin jatkaa siellä.
Voisiko ylläpito poistaa minut ”naapuritalon” jengistä.
T. Velijussi
Jiimies kirjoitti 27.04.2018 16:37:
Nyt ei kyllä millään keksi miten tuo Strava-linkin pitäisi toimia, kun en pääse kirjautumaan kummankaan palvelun tunnareilla sisään; en sen enempää Kilometrikisan (joka siis näyttäisi todennäköisemmältä) kuin Stravankaan tunnareilla. Molemmat ovat vääriä. Miten tämän pitäisi toimia?
Kilometrikisa / Ylläpito kirjoitti 27.04.2018 11:23:
MaijaM: Kyllä tämä onnistuu. Joukkueen kapteeni voi poistaa joukkuelaisia (pyynnöstä) joukkueesta. Toinan vaihtoehto on olla yhteydessä sähköpostilla info(at)poljin.fi tai Facebookissa.
MaijaM kirjoitti 27.04.2018 09:12:
Voiko erota joukkueesta, jossa ei enää halua olla?
Kesäkukkanen kirjoitti 24.04.2018 10:41:
Kiitos tiedosta! Odotamme kisan alkua :).
Kilometrikisa / Ylläpito kirjoitti 24.04.2018 10:37:
Kesäkukkanen: Kalorilaskuri ei ole vielä käytössä, malttakaa kisan alkuun :)

Kaikki henkilökohtaiset tiedot käsitellään Omat tiedot -sivulla, johon pääsee oikean ylänurkan valikosta, kun olet kirjautuneena sisään.
Kesäkukkanen kirjoitti 24.04.2018 10:22:
Miten kalorilaskuri toimii ts. minne henkilökohtaiset tiedot lisätään?
Kilometrikisa / Ylläpito kirjoitti 24.04.2018 06:54:
Aino V: Kyllä tänäkin vuonna on kuntakisa :)
Aino V kirjoitti 23.04.2018 16:39:
Ai taitaahan se olla sittenkin. Ainakin tuolla näkyy tulossarake:)
Aino V kirjoitti 23.04.2018 16:34:
Eikö tänä kesänä ole kuntakisaa? Minusta se oli loistava lisä ja innosti pikkukunnan ihmisiä pyöräilemään Lisäksi tuli paljon Suomi-tietoutta klikkailemalla kuntien tiietoja
Kilometrikisa / Ylläpito kirjoitti 20.04.2018 00:45:
Merjatar: Jos viittaat osallistumiskoodiin: Jotta voit liittyä mukaan joukkueeseen ja kisaan, tarvitset joukkueesi osallistumiskoodin. Saat koodin joukkueenne kapteenilta, työpaikan kahvihuoneen seinältä, intranetistä tai muusta vastaavasta paikasta, jossa osallistumiskoodia on joukkueenne ja yhteisönne toimesta jaettu. Osallistumiskoodit ovat yksilöllisiä ja kirjainkoko on merkitsevä. Eri kisoihin on myöskin aina uudet koodit. Mikäli palautteesi siis koskee osallistumiskoodin jakamista, ota yhteyttä omaan yhteisöösi tai joukkueenne kapteeniin – me emme voi siinä asiassa auttaa :)
merjatar kirjoitti 19.04.2018 14:22:
mikä on koodi, että pääsee edes sisälle ja miksei se ole heti viestissä??? Kun joka ikinen sähköinen viesti ja kirje vaatii kaikenmaailman kirjautumisia. Tunnukset ovat ok!!!!!!!!!!
Kilometrikisa / Ylläpito kirjoitti 19.04.2018 09:24:
NiinaA: Kisa päättyy 22.9., koska lokakuun alussa käynnistyy Koulujen kilometrikisa. Kilometrikisaajat voivat kirjata kilometrejään kisan päättymisen jälkeen (kisapäivien osalta) vielä muutaman päivän. Tuohon väliin jää vaan muutama päivä enne Koulujen kilometrikisaa ja tuolloin täytyy avata koulujen ilmoittautuminen kisaan ja tehdä muutenkiin pieniä päivityksiä sivuille.

Kirnauskis: Joukkueen nimen muuttaminen tai muokkaaminen on mahdollista, mutta tästä tulee olla yhteydessä ylläpitoon. Voit laittaa viestiä Facebookissa tai info@poljin.fi
Kirnauskis kirjoitti 19.04.2018 08:24:
Onko kilometrikisan joukkueen nimeä mahdollista muokata? Olemme olleet parina vuonna mukana ja lisäisimme nyt nimeen pienen tarkenteen. Vai täytyykö meidän perustaa kokonaan uusi joukkue, jos nimeä halutaan muuttaa?
NiinaA kirjoitti 18.04.2018 11:29:
Miksi kisa päättyy 22.9. eikä 30.9?
Kilometrikisa / Ylläpito kirjoitti 15.04.2018 16:14:
eijaskarp: Luonnollisestikaan ei "putoa". Asia menee kuten kuvailet, eli jos esim. 10 hlön joukkueessa yksi ajaja kirjaa myös sähköavusteisella pyörällä ajettua kilometrejä, näkyy tuo joukkue sähköpyöräsarjassa yhden hengen vahvuisena joukkueena. Joukkueen omassa tavanomaisessa sarjassa joukkue näkyy edelleen 10 hlön vahvuisena.

Pyrimme pitämään säännöt ajantasaisena esillä Säännöt ja ohjeet -sivulla (https://www.kilometrikisa.fi/rules/).
eijaskarp kirjoitti 13.04.2018 14:39:
Jos joukkueeseen kuuluu sähköavusteisella pyörällä ajaja, näkyykö hän yksinään joukkueen nimen alla Sähköpyörien kisassa vai "putoaako" koko joukkue lihaskisasta sähköpyöräkisaan?
Kilometrikisa / Ylläpito kirjoitti 12.04.2018 15:04:
matkatar: Meistä on aina hienoa kuulla, että kisasta haluttaisiin vieläkin pidempi. Kilometrikisa loppuu syyskuun lopussa, sillä lokakuussa käydään Koulujen kilometrikisa tässä samassa järjestelmässä.

itokazie: Stravan kautta on ainakin ennen toiminut. Tämän ominaisuuden on kehittänyt @kampiapina. Twitter: https://twitter.com/kampiapina @kampiapina tai Facebook: http://facebook.com/kampiapina

himakossu: sähköavusteisista pyöristä on kyse. Kiitos huomiosta, meidän tulee miettiä tätä asian muotoilua
himakossu2022 (km) kirjoitti 10.04.2018 16:25:
Olen koordinaattorina joukkueessamme ja luin ohjeita. Ihan varmasti minulta tullaan kysymään, kun ohjeissa puhutaan sähköpyöristä, että tarkoitetaanko todella vain sähköpyöriä vai sähköavusteisia pyöriä vai molempia?!
itokazie kirjoitti 10.04.2018 12:58:
Voiko rullaluistimilla/rullasuksilla poljetut km kirjata myös jos tykkää mennä vähän erilaisilla pyörillä?
itokazie kirjoitti 10.04.2018 12:55:
Voisi kilometrit kirjata Stavan, Polar Flow:n, tiedoston tai muun vastaavan palvelun kautta? Vai onko kuitenkin todettu helpommaksi katsoa harjoituskalenterista kilometrit....
matkatar kirjoitti 10.04.2018 07:50:
Miksi kesän kilometrikisa ei voi jatkua pidempään tai ainakin syyskuun loppuun?