Kisakeskustelu - Kilometrikisa 2019

« Etusivulle

Kirjoita kommentti

» Kirjaudu sisään kommentoidaksesi
Kilometrikisa / Ylläpito kirjoitti 15.10.2019 09:54:
Hei, diplomi on ladattavissa osoitteesta https://www.poljin.fi/fi/file/diplomikilometrikisaketjureaktio2019pptx#overlay-context=fi/file/diplomikilometrikisa2019pptx

Sähköpostitse sitä kyselleille se lähetetään sähköpostin liitteenä.
Ketjun Kiristäjä kirjoitti 04.10.2019 19:35:
Diplomi on helppo päivittää itsekin!
Jaana Myyry kirjoitti 04.10.2019 13:25:
Uskomatonta, kun ylläpito ei vastaa mitään! Minäkin tein vanhan diplomin pohjalta uudet. Juuri kuten Karkomalevi asian ilmaisi, jottei tule aukkoa kokoelmaan :D Onkohan tämä kisa hyytymässä kisajärjestäjien osalta?
Karkomalevi kirjoitti 03.10.2019 09:24:
Lukeeko ylläpito tätä keskustelua tai tukeen lähetettyjä viestejä? Perinteinen diplomi olisi jälleen jees, jotta perätäisten vuosien kokoelmaan ei tulisi aukkoa. Tosin, diplomi taitaa olla suht sama joka vuosi eli taidankin tehdä päivityksen viimevuotisen pohjalta itse.
sapu1 kirjoitti 02.10.2019 17:48:
Hei,

Joukkueemme tulos näkyy yhä Tehosarjassa, vaikka joukkueessamme on 27 polkijaa. Siirretäänkö tuloksia vielä jossain vaiheessa Suursarjaan? Laitoin 26.9.2019 sähköpostia osoitteeseen info@poljin.fi, mutta vielä ei ole kukaan viestiin vastaillut.

Yst. terveisin Pyörällä päästään -joukkueen jäsen
Anne Pouttu kirjoitti 02.10.2019 15:05:
Diplomeja minäkin kaipaisin
Jaana Myyry kirjoitti 01.10.2019 14:57:
Voisitteko vastata! Minäkin tarvitsen osallistujille diplomit. Onko näitä tänä vuonna ollenkaan? Olen lähettänyt sähköpostia, mutta mitään ei vastata. Onko tämä kisa kokonaan loppumassa?
Sinikka Sajavuori kirjoitti 01.10.2019 12:51:
Voiko diplomin tulostaa jostain, kuten viime vuonna?
MartinM kirjoitti 30.09.2019 16:15:
Hei! Ketjureaktio joukkueiden keräämällä avustuksella jatkamme työtä puhtaan veden saannin parantamiseksi ja rakennamme pienellä vesimäärällä tuottavia viljelmiä kuivuudesta kärsivillä alueilla. Varat ohjataan toimintaan Katastrofirahaston kautta. Suomen Punainen Risti seuraa kehitysyhteistyöhankkeitaan tarkasti esimerkiksi säännöllisten, Punaisen Ristin maatoimistoilta saatavien raporttien kautta. Lisäksi tehdään kenttämatkoja joilla varmistetaan, että hanke etenee suunnitelmien mukaisesti. Lisätietoja kohteistamme www.punainenristi.fi/ketjureaktio.
HooSHoo kirjoitti 30.09.2019 16:03:
Olen seurannut piensarjan ajoja,ihmettelen voittajajoukkueen merkitsemisiä.Kannatan merkkausta päivittäin,eikä mitään jemmausta kilometrien merkkauksessa.Selitykset sikseen rehellistä pitää kisan olla.
eijan123 kirjoitti 29.09.2019 13:00:
Toivottavasti Punainen Risti kertoo, mihin tuon summan on käyttänyt. Ei niin läpinäkyvää, että lahjoittaisin
Kauko Isotalus kirjoitti 28.09.2019 08:44:
Joku vuosi sitten joku valitti, että häneltä olivat jääneet KAIKKI kilometrit merkitsemättä, kun kirjausaika kisan päättymisen jälkeen oli niin lyhyt! Joku antoikin hänen kuulla kunniansa. Kyllä minusta lähes 5 kk:n kirjaaminen jälkikäteen olisi työlästä. Takavuosien kesien telttaretkiltä kertyneitä kilometrejä olen voinut kirjata vasta kotikoneelta.
Ompunpolut kirjoitti 27.09.2019 07:04:
Pääseekös jostakin taas tulostamaan itsellensä diplomin? Se oli viime vuonnakin aikas kiva juttu :)
KarMar71 kirjoitti 26.09.2019 19:51:
…. ja aina vaan mitä ihmeellisempiä selityksiä löytyy..... jo menee pilkun jne....
OlliL1L kirjoitti 26.09.2019 18:02:
Kilometrien kirjaus voi joskus olla reissussa hankalaa kalliin netin, tai jopa puuttuvan verkon, takia. Kesäkisassahan saa ajaa vaikka Saharassa.
Piuku kirjoitti 25.09.2019 09:12:
Muutaman muutoksen myötä Kilometrikisasta voisi saada mun mielestä vielä paremman! Ehdotukseni:
1.kisa ja kirjaus päättyisi samana päivänä
2.viikottain sulkeutuisi kilometrien kirjaus mahdollisuus, pysyisi kaikki joukkueet reaali ajassa, joka kilpailun kannalta olisi kivaa!
3.Syyskuussa sulkeutuisi mahdollisuus ottaa lisää jäseniä tai poistaa niitä.
KarMar71 kirjoitti 25.09.2019 08:17:
Kyllä on näyttänyt olevan vaikeaa KILOMETRIEN KIRJAAMINEN kun lueskelin tässä noita kommentteja ! Minunkin mielipi-
teeni on se mikä useammalla muullakin kirjottajalla eli kun KISA LOPPUU,LOPPUU MYÖS KIRJAAMINEN ! P.s Ei pitäisi
olla hirveän vaikeaa ja ei voi olla niin kiire etteikö voi reaaliajassa kirjata kilometrejään ! Toivon että JÄRJESTÄJÄN taholta
puututaan JÄMÄKÄSTI TÄHÄN KOHTAAN ! TOIVOTTAVASTI NÄIN SAATAISIIN KAIKKI KIKKAILUT,TOIVOTTAVASTI
HYVÄN KUNTOILUTAPAHTUMAN TIIMOILTA POIS !
AnteroK kirjoitti 25.09.2019 07:42:
Miten pääsen vielä poistamaan kapteenina 2 henkilöä, jotka eivät ole merkanneet kilometreja ? Ymmärsin tämän olevan mahdollista 25.9. Klo 23.59 asti, Antero Kaleva, Espoon Ladun kapteeni
Zepukka kirjoitti 24.09.2019 15:23:
No olisko semmonen kirjausjärjestelmä hyvä, että se sulkeutuisi aina viikon viiveellä...eli kun eletään maanantaita niin siinä vaiheessa edellinen maanantai on jo sulkeutunut kirjaamisen suhteen...näin kilometrit pitäisi edes jotenkin reaaliajallisesti kirjata...tai vois se olla vaikka kahden viikon viive?
Zepukka kirjoitti 24.09.2019 15:19:
Suora lainaus kilometrikisan etusivulta: "Kilometrikisa on yritysten, työyhteisöjen, osastojen, yhdistysten, seurojen tai minkä tahansa joukkueiden välinen leikkimielinen kilpailu." On tää nii vakavaa...kiitokset kaikille polkijoille, kannustimme toinen toisiamme omilla suorituksillamme.
Tommi T. Saarinen kirjoitti 23.09.2019 22:50:
Jaahas! Olisi pitänyt ruveta huhuilemaan rajapintojen perään jo keväällä. X-D
Kiitos nyt kumminkin. Ensi vuonna sitten. ;-)
pviitane kirjoitti 23.09.2019 18:47:
Tommi, Stravasta tiedot tulevat automaattisesti km-kisaan: https://strava2kilometrikisa.com/

Stravaan taas tiedot saa varmaan kaikista vakavasti otettavista fitness-palveluista joten siinä on valmis ratkaisu. Ja Strava on muutenkin aktiiviselle pyöräilijälle todella mielenkiintoinen palvelu.
Tommi T. Saarinen kirjoitti 23.09.2019 13:55:
Olisi kyllä kiva, jos tänne sais linkattua noita äly- ja urheilukellojen tilejä, niin kuin vaikka HeiaHeijaan voi.
Mun ei tarvi kirjata sinne mitään, kun kaikki synkronisoituu Suunnon tililtä automaattisesti.
Tänne sama, niin ainakin osalta meistä elämä helpottuisi.
Piuku kirjoitti 22.09.2019 19:17:
Ajan fillarilla nykyään ympäri vuoden, mutta kilometrikisaan vain ne kilsat mitkä on kisakaudella ajettu. Kirjaaminenkin saisi loppua siihen hetkeen kuin tämä päiväkin loppuu tai toki tykkäisin kyllä kilometrikisasta joka kestäisi 365 päivää vuodessa!
Ketjun Kiristäjä kirjoitti 22.09.2019 18:59:
Aina näitä esteitä löytyy....vaikka kirjaamisaikaa jatkettaisiin jouluaattoon. Kehitysehdotus: kirjaaminen ja kisa päättyvät samalla " kellonlyömällä"😂👍
Kauko Isotalus kirjoitti 22.09.2019 17:45:
Ensimmäisessä Kilometrikisassa 2007 kilometrien kirjaus oli sulkeutunut jo viimeisenä kisapäivänä! Silloin ajettiin 140 km:n Tour de Helsinki. En osallistunut, mutta sen päivän vähäiset kilometrini jäivät merkkaamatta. Olisi tullut 9000 km täyteen.
arto kirjoitti 22.09.2019 15:56:
Kiitos kisan järjestäjille. Säännöt on varmaan aika tavalla kohdallaan, kun kisaan jälleen osallistui ennätysmäärä polkijoita.
Ketjun Kiristäjä kirjoitti 22.09.2019 14:59:
Hyvä Piuku! Olen samaa mieltä! Kilometrien ajaminen loppuu sunnuntaihin, mutta niitä voi "mietiskellä" vielä keskiviikkoon😂 Onko tosiaan noin vaikeaa kirjata reilusti reaaliajassa??? Kisa poikki ja kirjatut kilsat noteerataan!
Piuku kirjoitti 22.09.2019 14:24:
Kilometrikisa on mielestäni liikuttavan hyvä keksintö! Kiitos asian keksineelle/keksineille! Yksi asia minkä muuttaisin olisi se, että kilometrien kirjaus mahdollisuus loppuisi tähän päivään koska kisakin loppuu tähän päivään.
JouniV kirjoitti 22.09.2019 10:10:
Nytten taas yksi kilometrikisa takanapäin. Näyttää siltä että saadaan Piensarjaan uusi voittaja ja vielä selvällä erolla. Ei jää ainakaan kellekään mitään jossiteltavaa. Kiitoksia jälleen kerran Kilometrikisan järjestäjille mahtavasta kisasta jonka joka vuosi viitsitte järjestää.
Kilometrikisa / Ylläpito kirjoitti 21.09.2019 18:57:
Kilometrejä voi tosiaan kirjata keskiviikon 25.9. loppuun asti. Järjestäjinä toivomme että kilometreja kirjattaisiin jotakuinkin ajantasaisesti, jos ei ihan joka päivä niin esimerkiksi viikoittain. Keinoja tämän valvomiseen meillä ei kuitenkaan ole.
Kylähullu kirjoitti 21.09.2019 10:53:
Täysin samaa mieltä ketjun kiristäjän kanssa👍 Ei pitäisi olla " liian vaikeaa" merkata kilsoja sitä mukaa kun ajaa🤔 Ite merkkaan aina samana päivänä kun Oon ajannu👍 Ite olen toista vuotta mukana🚵☺️ Viime vuonna tuli alle 13000km tänä vuonna vähän yli 👍 Minulla on " periaatteessa" aikaa ajaa koska toimin Vanhempieni omaishoitajana ja ei ole perhettä😊 ja olen aina tykännyt pyöräilystä🙏👍😍 Onnittelut kaikille mukana olleille🎉🍾 Hienosti on vedetty💪👍😊
Ketjun Kiristäjä kirjoitti 21.09.2019 09:51:
Jos viimeisenä kirjaamispäivänä joku joukkue kurvaa "vilkku päällä" podiumille, niin onhan siinä selvää panttaamista ja venkoilua pelissä! Viime syksynähän sellainen tapaus nähtiin..... Onnittelut kaikille kilometrinsä ajaneille ja hyvää syksyä! Kampi pyörii edelleen!
mattia kirjoitti 20.09.2019 18:35:
Kilometrien panttaamisesta. Kaikki eivät elä 8-16 elämää, vaan joillakin pyöräily ja kirjaaminen keskittyy lomiin sekä tapahtumiin. Näin esim. joukkueessamme, sekä omalla kohdallani.

Jokaisen olisi varmasti syytä keskittyä omaan tekemiseen ja nauttia yhteisestä harrastuksestamme sekä toimia esimerkkinä omassa lähipiirissään kertoen pyöräilyn monimuotousuudesta.

Jälleen ihana kesä takana ja vaikka "kisa" loppuu, niin pyöräilyhän ei pääty 😁.

t. SaimaaSportin kapteeni

ps. joukkueemme keski-ikä on +50 v. ja pääosin käymme päivätöissä.
Black Panther kirjoitti 20.09.2019 12:09:
SaimaaSport on kovassa kunnossa,varmaan nuoria Suomen parhaita urheilijoita, tulevaisuuden lupauksia koko ryhmä:)
Nicd kirjoitti 20.09.2019 09:14:
Etusivuilta tieto:

"Kilometrikisa päättyy sunnuntaina 22.9. klo 24.00. Siihen mennessä poljettuja kilometrejä voi merkata vielä keskiviikkoon 25.9. klo 23.59 asti."
OlliL1L kirjoitti 19.09.2019 08:34:
Pitäisikö tämän touhun nimi muuttaa, jotta kireimmät kypärien pannat hieman löystyisivät? Vaikkapa Kilometrikannustus tai Kilometrinaatiskelu?
Pirtzi kirjoitti 18.09.2019 13:53:
samaa kyselisin eli milloin kilometrien kirjaaminen sulkeutuu? olen 22.9 vielä fillaroimassa, mutta pääsen kirjaamaan kilometrit vasta 22.9 jälkeen, mikä on deadline?
VMfillaroi kirjoitti 17.09.2019 12:41:
Mihin päivämäärään mennessä kilsat pitää olla tallennettuina?
Black Panther kirjoitti 16.09.2019 12:08:
Hyvä Aino V,nyt puhut asiaa, itse olen merkinnyt ajamani kilometrit päivittäin ja varmaan näin tekevät toisetkin omaksi ilokseen,kuntonsa kohentumiseksi polkevat kisailijat.Olen sitä mieltä että " EN päivääkään vaihtaisi pois,niin paljon se antanut on,on käsiä palellut kastunut oon, ja syksy taas saapunut :)
Aino V kirjoitti 15.09.2019 16:15:
Mielestäni ei ole reilun urheiluhengen mukaista tarkoituksellisesti pimittää kilometrejä toisilta joukkueilta. Toivottavasti kuitenkin ne pimitetyt ja myöhemmin merkityt kilometrit on oikeasti ajettu eikä tuulesta temmattu.
Kauko Isotalus kirjoitti 13.09.2019 21:04:
Minulle kävi 2014, että ihan lopussa eräs joukkueen jäsen oli kirjannut yli 10.000 kilometriään. En pystynyt enää parissa päivässä kirimään kiinni. Takavuosina minulla oli eri joukkueissa useita "kaksintaisteluja", jotka voitin. Kirjaan kilometrini päivittäin.
Istuenkavelija kirjoitti 13.09.2019 11:58:
Tervehdys kisaijat, päätettiin meidän porukassa että kirjaamme loppupäivien kilometrit reilulla tavalla päivittäin. Näin kisakumppanit näkevät tilanteemme ja voivat kiriä ohitsemme vaikka viimeisinä kisapäivinä. Ketkuilukielteisinä pidämme tietysti jengimme koossa loppuun saakka emmekä potki tuloksen parantamiseksi vähiten ajanutta pois porukastamme.
Kilometrikisa / Ylläpito kirjoitti 03.09.2019 21:30:
Helsingin kaupungilla on useita joukkueita tarjolla. Joukkueen ei tarvitse olla työporukka, kuten tuossa alla jo todettiinkin. Kaveriporukka, harrasteporukka, naapurit, perhe... Kaikenlaiset kokoonpanot käyvät!
Henri91 kirjoitti 30.08.2019 16:28:
Itse näen tässä lähinnä kaksipuolta, yksilönä kilpailu oman työyhteisön kesken joka sitten hyödyntää työyhteisöjen keskinäistä kilpailua. Jos yksilönä haluaa kilpailla yksilöitä vastaan siihen löytyy parempiakin portaaleja (mm. Strava). Tietenkin on harmi jos omalta työpaikalta joukuetta ei löydy, mutta yksiönä kilpailu joukkeita vastaan ei olisi kovin reilua sillä yksilönä on huomattavasti helpompi kerryttää kilometrejä kuin joukkueena. Lisäksi joukkueiden ei tarvitse käsittääkseni olla työporukkaa vaan mukaan voi lähteä millä tahansa porukalla.
Philly kirjoitti 30.08.2019 00:10:
Helsingin kaupungilla on ainakin 6 joukkuetta eri hallinon alueilla. Jos omallasi ei ole, niin perusta joukkue. Tai oma Yksilökilometrikisa.
piiter77 kirjoitti 29.08.2019 09:57:
Miten tää kannustaa jos yksilön suorituksia ei huomioida jos on joukkueensa ainoa jäsen? Pitäiskö mun kaivaa niitä joukkueen jäseniä vaan jostain rekisteristä "haamuiksi" joukkooni ja laittaa heille kilometrit? Voisin tehdä niin, kyllä. Esitän työnantajalleni, Helsingin Kaupungille että perustavat ensi vuonna ihan oman. Tää on liian jäykkä konsepti.
Zepukka kirjoitti 28.08.2019 23:29:
Niin ja vielä, joukkueet muodostuvat lähtökohtaisesti yksilöistä. Näin se vaan menee tässä kisassa.
Zepukka kirjoitti 28.08.2019 22:59:
piiter77 voi perustaa oman kisansa, joka perustuu yksilösuorituksiin. Kilometrikisa on joukkuekisa. Kisa, joka taatusti kannustaa; kaikentasoisia, kaikenikäisiä, kaikenlaisia, kaikenlaisilla polkupyörillä ajavia, omista erilaisista syistä kisaan lähteneitä pyöräilijöitä, ylittämään itsensä sekä kaikkia oman joukkueensa sankareita, jotka taatusti saavat itselleen kannustinta pyöräillesään kilometrejä joukkueensa pottiin! Ei tämä PER...E voi olla näin vakavaa "kisailua"
piiter77 kirjoitti 28.08.2019 09:41:
Ihmiset ovat yksilöitä, eivät lähtökohtaisesti joukkueita. Konseptia voisi muuttaa.
Kilometrikisa / Ylläpito kirjoitti 27.08.2019 14:48:
Kilometrikisa on määritelmällisesti joukkuekilpailu, eikä tähän konseptiin oikein yksilökisa sovi.
piiter77 kirjoitti 27.08.2019 10:44:
Saisi olla myös henkilökohtainen, yksilösuoritusta mittaava kisa. On nimittäin niin, että olen joukkeeni ainut jäsen. Muita en ole saanut työyhteisöstäni mukaan, koska he eivät pyöräile. Itselläni tuli 1.5.- tänään, 838 km, mutta se ei ole joukkuekisoissa mitään, koska vain yhden ihmisen kilometrit.

Olen samaa mieltä kuin edellinen tosta sähköpyöräilystä. Se on huijausta koko homma.
Hossan kirjoitti 22.08.2019 14:12:
Mielestäni sähköpyörällä ajamisesta pitäisi kirjata
vain joka neljäs kilometri. Sähköpyöräily ei kohota kuntoa, vaan lihakset rappeutuu.
Kauko Isotalus kirjoitti 18.08.2019 23:49:
Alle viiden hengen joukkueissa kilometrit jaetaan viidellä. Muistan, kun 2011 yhden miehen joukkueeni polki 11750 km, mutta jäi tehosarjassa sijalle 8. Henkilökohtaisia kilometrejä oli yli kaksinkertaisesti se määrä kuin voittajajoukkueen jäsenillä keskimäärin.
Kilometrikisa / Ylläpito kirjoitti 08.08.2019 12:12:
Hei, kuukausiarvonnat on hoidettu sekä kesä- että toukokuulta. Jostain syystä uutinen toukokuun voittajista on kadonnut etusivulta. Voittajiin on oltu henkilökohtaisesti yhteydessä. Ylläpidon saa aina parhaiten kiinni lähettämällä sähköpostia osoitteeseen info @ poljin.fi
Tarhah_22, sait ihan oikean vastauksen Mustakorpilta. Joukkueen yhteinen kilometrimäärä jaetaan joukkueen osallistujien määrällä, kuitenkin aina vähintään viidellä.
Tarja Hänninen kirjoitti 04.08.2019 11:18:
𝔪𝔲𝔰𝔱𝔞𝔨𝔬𝔯𝔭𝔭𝔦 kiitos paljon selvityksestä. Enpäs ole noita sääntöjä niin tarkkaan katsonut, vaikka aikaisemminkin kerran kisaan osallistunut😊 Pertti, todellakin hieman huonosti hoidettu ylläpito.
Pertti Viljanen kirjoitti 04.08.2019 10:38:
Taitaa ylläpito olla pitkällä kesälomalla :)
𝔪𝔲𝔰𝔱𝔞𝔨𝔬𝔯𝔭𝔭𝔦 kirjoitti 02.08.2019 08:15:
tarjah 22: Jos joukkueessa on alle 5 henkilöä, joukkueen yhteensä polkemat kilometrit jaetaan viidellä. Tämä lukee ihan suoraan säännöissä.

Itseä ihmetyttää vähän se että kahteen kuukauteen ei ole päivitetty tänne sivuille tai faboon mitään. Kahdet kuukausiarvonnatkin jo rästissä.
VuokkoT kirjoitti 30.07.2019 09:45:
Kehitysehdotus kilometrien kirjaustaulukkoon:
Kun olen jo kirjannut kyseiselle päivälle kilometrejä/minuutteja, ja haluan lisätä niitä samaan päivään myöhemmin, olisi mukava jos tämän voisi tehdä painamalla pienestä "nuoli ylös"-painikkeesta kilometrilukeman vieressä. Nyt jos km-lukema on vaikka 12,6 km, ja haluan lisätä siihen 2 km, painamalla nuoli ylös lukema ensin nollautuu ja alkaa sitten laskea nollasta ylöspäin. (Tämä tapahtuu aina, jos kenttään on syöttänyt numeroina jonkun luvun, ja sitten haluaa käyttää tuota painiketta.)
Kenttä voisi muistaa tuon aikaisemman kirjauksen 12,6 km, joka on jo siinä, ja voisin vaan kliksuttaa 2 km lisää.
Tarja Hänninen kirjoitti 29.07.2019 07:39:
Hei, kertoisiko ylläpito kuinka joukkueen sijoitus lasketaan? Joidenkin joukkueiden kohdalla näyttäisi laskutapa olevan poljettu kilometrit jaettuna polkijoiden määrällä. Toisilla joukkueilla (esim. kahden hengen joukkueella, johon itse kuulun) tämä taas ei päde. Esim.omalla kahden hengen joukkueellani poljettuja kilometrejä reilu 1700, kilometrejä/henkilö n. 350. Mikä muu asia vaikuttaa siis sijoituksen laskentaan, kuin poljettu kilometrin ja polkijoiden määrä?
Kauko Isotalus kirjoitti 10.07.2019 09:11:
Sähköpyörän merkitystä kuntoilulle en tiedä, koska kunnioitettava ikä ja yllättänyt sairaus veivät vähäisenkin kunnon. Sähköpyörällä hankala tehdä aiemmin harrastamiani 200 km:n päiväretkiä, koska lataus riittää vain noin 100 km:iin. Hurjastella ei voi myötätuulessakaan, koska polkeminen raskasta sähköavustuksen loppuessa vauhdin ollessa 25 km/h. Sähköpyörä on hyvä "ostoskassi" käydessäni harva se päivä kaupassa 25 km:n päässä. Pitemmät retket täytyy ajaa vanhoilla, sähköttömillä pyörilläni.
Kilometrikisa / Ylläpito kirjoitti 02.07.2019 10:26:
Sari1, laitatko sähköpostia info @ poljin.fi, niin katsotaan mistä kiikastaa!
sari1 kirjoitti 26.06.2019 08:56:
Hei! En saa tämän päivän jälkeen kuitattua kilometrejä. Tähän saakka on toiminut, mutta tästä eteenpäin ei anna kuitata. Ei ole edes kuittausnäkymää. Sari
Kilometrikisa / Ylläpito kirjoitti 24.06.2019 19:38:
Hei KarMar66, sähköavusteiset pyörät ovat tervetulleita mukaan Kilometrikisaan, niille on oma kategoriansa. Kukin valitkoon itselleen sopivan polkupyörän kulkuvälineeksi, sähköavustuksella tai ilman. Hyvää pyöräilykesää kaikille!
Istuenkavelija kirjoitti 20.06.2019 09:24:
Terveisiä Haapsalusta myös KarMar66:lle. Ollaan täällä liikkeellä s-avusteisilla pyörillä. Reilun viikon aikana olemme ajaneet 650km. Ryhmässämme oli pari luomupyörää ja siksi ajoimme lähes koko tuon matkan ilman avustusta. Oli varmaan sinunkin mielestäsi. Painavia nuo savusteiset pyörät varsinkin tällä kuormalla. Keskinopeutettemme oli noin 18km/h eli aika hidasta oli mutta onhan keski-ikämmekin n.70v. Eilen luomut poistuivat ryhmästämme ja aloimme käyttämään avustusta jolloin poljemme suunilleen samalla rasituksella mutta sähköapu lisää nopeutta. Eilinen päivä noin 22km/h. Sen jälkeen kun muutama vuosi sitten aloitin savusteisen pyöräilyn putosi painoni n.10kiloa ja kolesteroliarvot 1numerolla. Olen myös tallentanut sykearvoja avustuksella ajaessani ja tiedän näin minkälaisen rasituksen savusteinen pyöräily aiheuttaa. Mutta eipä nyt tällä kertaa sen enmpää. Kannattaa käydä kokeilemassa savusteista pyörää!
KarMar71 kirjoitti 19.06.2019 18:21:
Miten tästä KILOMETRIKISASTA on saatu näin vaikeasti käsitettävä kisa, siis kun lukee noita hölynpölykirjoituksia !
Ymmärtäkää nyt hyvät ihmiset asian ydin ja pitäkää ne hölmöt mölyt sisällänne ! Rehtiä,reipasta pyöräilykesää lihasvoimin
pölkeville kuntoilijoille. Sähköavusteisella pyörällä ei ole mitään tekemistä kuntoilun kanssa.Ei ole mitään muuta kuin fiilis-
telyä !!!!!!! P.s Tulevaisuudessa sähköt pois pyöräilystä !
VuokkoT kirjoitti 13.06.2019 09:45:
Katselin väliaikatuloksia, ja piensarjojen johtajajoukkueilla on aika kovia kilometrimääriä verrattuna vaikkapa tehosarjan joukkueisiin. Melkein voisi kuvitella, että kyseessä ovat "aktiiviharrastajaryhmät", myös joidenkin joukkueiden omien esittelyjen perusteella.

Onko sarjajaossa kuitenkin rajana lähinnä se, onko joukkue virallisesti urheiluseura tai liikuntayhdistys? (Näitäkin on niin monenlaisia, monilajisista kuntoiluyhdistyksistä pyöräilyseuroihin.)
Kilometrikisa / Ylläpito kirjoitti 08.06.2019 15:02:
Anne-Maj laitatko viestiä info @ poljin.fi, niin katsotaan miten saadaan sinut oikeaan joukkueeseen :)
Anne-Maj kirjoitti 07.06.2019 21:11:
Liityin tänään 7.6 vahingossa väärään joukkueeseen: Business College Helsinki, Nimim. Anne-Maj. Mutta teen saan liittymän peruttua?
Kilometrikisa / Ylläpito kirjoitti 04.06.2019 11:17:
MinnaVto , tätä on useampikin meiltä toivonut. Katsotaan miten saamme asian ratkaistua tulevina vuosina. Tämä kesä mennään nykyisellä järjestelmällä :)
Kilometrikisa / Ylläpito kirjoitti 04.06.2019 11:16:
Hei Kojamo20, Kisan järjestäjien puolesta toivoisimme, että osallistujat noudattavat kisan sääntöjä, eivätkä keksi omiaan. Koska trainerilla, spinniggissä ja sisähallissa ajetut kiloetrit on rajattu kisan ulkopuolelle, olisi suotavaa, ettei niitä kirjattaisi kisaan mukaan.
MinnaVto kirjoitti 03.06.2019 22:06:
Hei, parannusehdotus seuraavalle vuodelle: samana päivänä sekä sähköavusteisen että tavallisen pyörän kilometrien kirjaus - nyt ei hyväksy molempia, pitää valita kumpana kirjaa kaikki kilometrit. Itsellä usein tilanne että työmatka taittuu sähköllä, illalla liikun tavallisella.
Henri91 kirjoitti 03.06.2019 20:42:
Eiköhän tässä mennä kilometri kilometristä. Ei tässä maastokilometrejäkään erikseen lasketa tai anneta bonus pisteitä vaikka onkin paljon rankempaa kuin tiellä meno.
Tough_Henkka kirjoitti 03.06.2019 10:31:
Miten rullaluistimilla kuljetut matkat on huomioitavissa tässä kilometrikisassa?
Rullaluistelussa energiankulutus on tieten keskimääräisesti hieman suurempaakin kuin pyöräilyssä.
karitaf kirjoitti 03.06.2019 08:23:
Hei, miksei sähköavusteisella pyörällä poljettuja kilometrejä (ja pyöräilypäiviä) lasketa mukaan joukkueen yhteisiin tilastoihin? Tarkoitan tilastoja, jotka näkyvät sivuston vasemmassa laidassa.
Kilometrikisa / Ylläpito kirjoitti 26.05.2019 17:34:
Hei RiittaAT, olet ihan oikeassa. Sähköpyörä on hieman harhaanjohtava termi, mutta lyhyempänä sopii paremmin moneen suuhun kuin sähköavusteinen pyörä. Sähköavusteinen pyörä on todella hyvä väline juuri kuvaamaasi tarkoitukseen!
RiittaAT kirjoitti 23.05.2019 09:04:
Hei! Muistuttaisin siitä, että sähköpyörääkin poljetaan lihasvoimalla, ei se kulje mihinkään vain nappia painamalla. Oikeampi nimi sähköpyörälle onkin sähköavusteinen pyörä. Yleensä käytän sähköavustusta isoissa ylämäissä ja vastatuulella, muuten mennään perinteisesti lihasvoimalla. Kilometrejä kertyy, pyöräily on mukavaa ja huoletonta, ei vastatuulta, ja tietää, että jaksaa vielä sen viimeisenkin ison ylämäen polkea ylös saakka (siinä voi jo painaa napista apuvoimaa).
Hyvää kesää ja iloisia pyöräilykilometrejä kaikille, sähköllä tai ilman!
Kojamo20 kirjoitti 21.05.2019 19:24:
Kiitoksia järjestäjille! Pari kolme tuhatta kesässä ajelen, pääosin työmatkoja, niin tämä "kisa" toimii mainiosti. Pystyn vertailemaan edellisvuosiin ajopäiviä ja kilometrejä. Muuta en tarvitse.

Ps. Yöunia ei varmaan kannata menettää harjoitusvastuskilometreistä tms. Kovettaa vaan luontonsa ja merkkaa ne. Sivusto ei tunnista niitä. Tuskinpa kukaan pahoittaako mieltäänkään siitä kun ei kerro kellekkään. Kaiketi itselleen jokainen loppujen lopuksi ajaa.

Hyvää kesää!
𝔪𝔲𝔰𝔱𝔞𝔨𝔬𝔯𝔭𝔭𝔦 kirjoitti 21.05.2019 18:19:
Hei Ylläpito,

Tiedän, siksi juuri esitin että olisi kiva jos profiiliin liittyvä tunnus lukittuisi per kisa/joukkue niin voisin saman profiilin alla käyttää aina kulloisellekin joukkueelleni sopivaa tunnusta ilman että tunnus muuttuu myös menneissä joukkueissa.
Kilometrikisa / Ylläpito kirjoitti 21.05.2019 14:13:
Hei 𝔪𝔲𝔰𝔱𝔞𝔨𝔬𝔯𝔭𝔭𝔦, tunnus on profiilikohtainen eli jos päivität sen, pyyhkiytyy vanha näyttönimi pois näkyvistä. Idea on että kilometrikisaan luodaan yksi profiili, jolla osallistutaan kisasta toiseen. Toki on teknisesti mahdollista luoda rinnakkaksia profiileja, mutta niistä seuraa yleensä sekaannusta. Myöskään historia ei seuraa katkeamattomana mukana, jos käyttää useampaa profiilia.
Ismo Toivonen kirjoitti 15.05.2019 19:57:
" Mitä tulee harjoitusvastuksiin, trainereihin, rulliin ja Wattbikeihin, niin on todella hyvä muistaa, että Kilometrikisa on leikkimielinen kilpailu, jonka yhtenä tarkoituksena on innostaa ihmisiä pyöräilemään ja valitsemaan pyörän kulkutavakseen arjessa. "

Miten se on liikunnan ilosta ja leikkimielisyydestä pois, jos ajan trainerissa virtuaalista videoreittiä Italian vuoristossa hienoissa vaihtelevissa maisemissa, katsoen kuvaa 120" valkokankaalta, ja saan saman hyvän fiiliksen minkä saan luonnossakin pyöräilystä? Poljen sisällä vain silloin kun on pakko. Kun ajan säännöllisesti, jaksan ja viitsin polkea taas paremmin ulkona kun olosuhde sallii. Eli sisällä ajaminen osaltaan innostaa minua ajamaan myös ulkona. Eli eikös se ole kilometrikisan hengen mukaista?

Ja toisaalta täällä on ilmiselviä kilpapyöräilyjoukkueita ajamassa 10000km kaudessa per pyöräilijä. Miten se nyt on yhtään puhdasverisemmin sitä "pyörän valitsemista kulkutavaksi arjessa"? Eiköhän he ajaisi ilman tätä kisaakin. Eli selitykset ovat ontuvia, vaikka taidan mielipiteineni ollakin vähemmistössä.

Kysytäänpä näin: miksi niitä trainereita ei voi sallia? Siis miksi tuo sääntö on alunperin luotu ja mitä ongelmaa tai väärinkäytöstä vastaan sääntömuotoilulla on haluttu taistella? Ja miksi monella kommentoijallakin tuntuu olevan niin vahva mielipide siitä että näin on hyvä, vaikkeivat trainerilla ajamisen motiiveista mitään tiedäkään? Mitä he pelkäävät tapahtuvan jos trainerit sallittaisi? Tuskin kukaan ajaa kesällä trainerilla muusta kuin olosuhteen pakosta, koska ulkona ajaminen on tietenkin tuhat kertaa kivempaa. Mutta käytännön esimerkki: Pienet lapseni asuvat luonani joka toinen viikko. Silloin en pääse ajamaan metriäkään ulkona. Mutta illalla esim. television ääressä pystyn ajamaan samalla trainerilla, kun lapset nukkuu. Eikö se ole kuitenkin parempi kuin vetää sipsejä ja olutta sohvalla ja laskea itsensä sellaiseen kuntoon ettei jaksa enää ulkonakaan ajaa?

Eikä kyse ole siitä että ottaisin kisan ja kilometrien kirjaamisen liian vakavissani. Päinvastoin, aika paljon kilsoja on jäänyt merkkaamatta aiempina vuosina. Tuo sääntö on vaan mielestäni täysin tarpeeton.
Philly kirjoitti 15.05.2019 11:44:
^ Ulkopuoliset eivät koskaan tule olemaan samanarvoisessa asemassa joukkueen jäsenten kanssa.

Ainoa järkevä tapa vakoilla muiden joukkueiden jäsenten ajomääriä olisi Kilometrikisan yhteyteen perustettava henkilökohtainen kilpailu. Se taas pitäisi toteuttaa niin, että halukkaat voisivat antaa luvan henkilö- ja joukkuetietojen julkaisuun käyttäjäkohtaisissa asetuksissa. Oletuksena käyttäjätiedot olisivat salaisia ulkopuolisilta. Kuten tähänkin asti.
VuokkoT kirjoitti 15.05.2019 09:24:
No, eihän kaikilta joukkueen jäseniltä erikseen kysytä myöskään uusien jäsenien liittyessä joukkueeseen, vaan kaikki joilla on tiedossa kapteenilta saatu koodi, ovat samanarvoisessa asemassa.
Philly kirjoitti 14.05.2019 22:54:
Tukijäsen- tapauksessakin pitäisi kysyä kaikilta joukkueen jäseniltä suostumus "ylimääräisiin". Kaikki taas eivät vaikean henkilön maineen saamisen pelossa uskalla kieltää. Entäs kesken kauden joukkueeseen liittyvät uudet oikeat jäsenet, taas tiedotus- ja lupasotkua.
VuokkoT kirjoitti 14.05.2019 16:00:
Philly: Sait ehkä väärän kuvan, käytännössä siis kaivattiin mahdollisuutta kuulua useampaan joukkueeseen. Ja koska tämä ei nyt ole mahdollista, voisi osallistua "tukijäsenenä" tai olla "henkisesti mukana" useammassa joukkueessa. Se vaatisi tietysti saman osallisuuden kyseiseen porukkaan kuin varsinainenkin jäsenyys, eli joukkueen osallistumiskoodin.
𝔪𝔲𝔰𝔱𝔞𝔨𝔬𝔯𝔭𝔭𝔦 kirjoitti 14.05.2019 11:00:
Nimim. Philly: Ideana oli että myös haamuosallistuminen edellyttäisi joukkueen liitymiskoodia. Sinänsä mulle ihan sama jos joukkueiden kapteeneille annettaisiin lisäksi mahdollisuus blokata haamut kokonaan, mutta en tiedä olisiko tälle varsinaista tarvetta
toku-7 kirjoitti 13.05.2019 23:16:
Stravayhteys palasi muutaman päivän tauon jälkeen. Taas päivittyy automaattisesti.
toku-7 kirjoitti 13.05.2019 21:13:
Minulla toimi viikon verran. Nyt ei ole siirtynyt ajot pariin päivään. Odotan vielä huomiseen ja jos ei ala toimimaan niin siirryn manuaalikirjaukseen.
Sorasetä kirjoitti 13.05.2019 18:32:
Onkohan stravayhteys nykyään toiminnassa?
Philly kirjoitti 12.05.2019 23:28:
Vastustan parissa viestissä kyseltyä "haamuosallistumista" toiseen joukkueeseen. MInun ajomäärääni ei tarvitse tietää muut kuin minä ja joukkueeni. Halukkaat voivat vertailla kilometrejään toisten joukkueiden jäsenten kanssa kahvipöytäkeskusteluissa tai keskustelupalstoilla.
TiinaTiirola kirjoitti 12.05.2019 19:12:
Kunhan saataisiin vielä sovellus mobiililaitteille, niin helpottaisi kilometrien kirjaamista!
ikonevei kirjoitti 12.05.2019 18:24:
Kun saisi tähän kytkettyä Suunnon sovelluksen, mikä on sama kuin SportsTracker, ei tarttes aina kirjautua sovellukseen ja ilmoittaa kilometrejä.
VuokkoT kirjoitti 10.05.2019 09:35:
𝔪𝔲𝔰𝔱𝔞𝔨𝔬𝔯𝔭𝔦n ehdotus toiseenkin joukkueeseen osallistumisesta saa kannatusta myös minulta. Kun olen osallisena useammassa yhteisössä, jotka ovat innostuneet kilometrikisasta, on aavistuksen kiusallista selittää pyöräily-yhteyksissä, a) miksi en ole mukana kisassa, ja sen jälkeen
b) miksi en osoita pyöräilylojaaliuttani juuri tälle joukkueelle.

Tällä "haamuosallistumisella" voisin osoittaa joukkoon kuulumista sekä harrastuspuolelle että työpaikan joukkueelle (joita niitäkin saattaa olla monia eri organisaatiotasoilla). Ja itseä kiinnostaisi myös tuo muiden kanssa kilometrien vertailu - koska tällä hetkellä en pääse edes näkemään muiden kuin oman joukkueen osallistujia ja henkilökohtaisia kilometrejä, vaikka kahvihuoneyhteyksissä niistä puhutaankin. Yksityisyydensuojamielessä tämä on yleisesti hyvä, mutta ei toimi tässä tapauksessa, kun _voisin liittyä_ kyseiseen joukkueeseen, ja haluaisinkin kilometrieni näkyvän heille ja toisinpäin.

Tällä hetkellähän on jo käytössä tämä usealle joukkueelle kilometrien kirjaaminen siinä mielessä, että jokainen kotikuntansa ilmoittanut kerää kilometrejä _sekä_ omalle joukkueelle _että_ kuntasarjassa. Työpaikalla koko organisaatiolle suursarjassa kilometrien kerääminen sekä sen lisäksi oman laitoksen pienempään tiimiin kuuluminen olisi logiikaltaan ihan samanlainen toiminto.

Kiitokset kisan järjestämisestä! Kehitysehdotukseni kertovat oikeastaan tämän kisan hauskuudesta ja tärkeydestä :)
𝔪𝔲𝔰𝔱𝔞𝔨𝔬𝔯𝔭𝔭𝔦 kirjoitti 10.05.2019 06:40:
Pari parannusehdotusta jotka olisi jollain aikavälillä kiva saada:

1) joukkue- tai kisakohtainen nimimerkki: vaihdoin täksi vuodeksi harrastusporukan joukkueeseen ja nimimerkkini sen mukaiseksi. Nyt tämä uusi nimimerkki näkyy kuitenkin myös viime vuoden kisan tilastoissa työpaikan joukkueessa mikä on hieman kiusallista.

2) mahdollisuus osallistua ”haamuna/sparraajana” toiseen joukkueeseen samassa kisassa. Esim. kilometrini lasketaan nyt harrastusporukan joukkueelle ja hyvä niin, mutta olisi kiva jos voisin lisäksi vertailla henkilökohtaisia kilometrejäni työpaikan porukan kanssa ja tietysti päteä kahvihuoneessa.

3) jos mitenkään mahdollista niin käyttämistä helpottaisi jos kilometrikisan sisäänkirjautuminen säilyisi useammalla laitteella. Nythän tämä siis potkii läppärin kirjautumisen ulos jos kirjaudun kännykällä sisään yms.

Kiitokset hauskan kisan järjestämisestä, jäin tähän ihan koukkuun viime kesänä :)
Kilometrikisa / Ylläpito kirjoitti 08.05.2019 23:49:
Kisa saatu mukavasti käyntiin, ja mukana on jo lähes 23 000 polkijaa! Tässä Pyöräilyviikon (4.-12.5.2019, ks. https://bit.ly/2HbgH8F) tuoksinassa hieman vastauksia esitettyihin kysymyksiin!

1) CaptainKonkeli kysyi palvelun käyttöehtoihin liittyen, että miksi täysi-ikäisyys on edellytyksenä palvelun käyttöön. Käyttöehdoissa mainittu vaadittu täysi-ikäisyys on ollut mukana kisan varhaisista versioista saakka, ja todennäköisesti seurannut siinä linjanvedossa monia muita Internetin palveluja. Rekisteröityessä palveluun tulee hyväksyä käyttöehdot, ja samassa yhteydessä syntyvän sopimuksen perusteella käsitellään esim. käyttäjän henkilötietoja. Suomen lain näkökulmasta sopimuksen teon ikärajoja on vain yksi: täysi-ikäisyys (18 v.), jolloin henkilö on myös oikeustoimikelpoinen. Käytännöllisesti katsoen ei kuitenkaan liene estettä sille, että täysi-ikäinen huoltaja rekisteröityy palveluun ja antaa sitten luvallaan alaikäisen lapsensa käyttää palvelua.

2) Mitä tulee harjoitusvastuksiin, trainereihin, rulliin ja Wattbikeihin, niin on todella hyvä muistaa, että Kilometrikisa on leikkimielinen kilpailu, jonka yhtenä tarkoituksena on innostaa ihmisiä pyöräilemään ja valitsemaan pyörän kulkutavakseen arjessa :) Samalla joukkuetekemisellä nostatetaan yhteishenkeä työpaikoilla ja muissa yhteisöissä. Ja jos joukkueen sisäisiä henkilötuloksia ajatellaan, niin Kilometrikisassa saattaa kansallisen tason kilpapyöräilijä "hävitä" kesällä ahkerasti pyöräilevälle retkipyöräilijälle, ja näin tiedetään monta kertaa käyneenkin :) Toivommekin, että kaikki tavoitteellisemmin ja joskus sisätiloissakin harjoittelevat saavuttavat urheilulliset tavoitteensa ja voivat täällä Kilometrikisan puolella sitten kerätä kilometrejä rennolla mielellä :D -- Tsemppiä siis treeneihin ja kesän koitoksiin! \o/

3) Tiina M. (+ Lapierre & Moi) kysyi normi- ja sähkökilometrien ilmoittamisesta samalla päivälle. Sähköavusteisella ajettujen kilometrien merkitseminen - siis sähköpyöräsarja - tuotiin viime vuonna uudistuksena perinteisen kirjaamisen "päälle", jossa kirjauksia oli aina vain yksi per päivä. Ratkaisu päätettiin toteuttaa tuossa kohtaa mahdollisimman suoraviivaisesti yksinkertaisella valinnalla, mikä piti myös kalenterinäkymän pääosin ennalllaan, niin ennen kuin jälkeenkin merkitsemisen. Henkilö- ja joukkuetuloksien summauksen näkökulmasta tällä hetkellä voitte kuitenkin toimia niin, että "kasaatte" sähköavusteiset kirjaukset vaikkapa jollekin yksittäiselle päivälle, jos on niin, että jonakin tai useampana päivinä kertyy sekä sähkö- että normikilometrejä. Päiväkirjanpito ei tietenkään pysy tässä mielessä tarkkana, mutta kisan näkökulmasta vain normi- tai sähkösarjaan kertyneiden kilometrien summat ovat merkitseviä :)

Hauskaa kisaa kaikille!
Pekka SJK kirjoitti 07.05.2019 12:34:
Hei kaikille, eiköhän nyt laiteta hymyä huuliin ja jatketaan upeata tapaa kulkea työmatkat polkemalla niillä joilla se on järkevää, alle viiden kilometrin matkat soveltuvat kelillä kuin kelillä pyöräilyyn. Itse poljen n.13 km / työpäivä kesät talvet.
Tällainen suoritusten kirjaaminen on hieno tapa seurata omaa liikuntaa, jos joku ajaa enemmän niin sehän on positiivista.
PekkaSJK
VirpiHai kirjoitti 05.05.2019 13:41:
Komppaan Tiina M:n kirjoitusta.
Samaa ominaisuutta kaipaisin. Eli samalle päivälle olisi hyvä voida kirjata sekä sähköavusteiset- että lihasvoimakilometrit.
TiMaHe kirjoitti 05.05.2019 00:16:
Pystyykö samalle päivälle ilmoittamaan normi- ja sähkökilometrit? Minä en osannut !
IsmO_686 kirjoitti 04.05.2019 18:32:
Hieno homma tämä kilometrikisa ! Kiitos järjestäjille !
T.Ismo
-ikiLiikkuja kirjoitti 03.05.2019 10:15:
Joukkueiden kapteenien olisi hyvä laittaa joukkuetietoihin yhteystiedot, jotta halukkaat pystyvät liittymään joukkueeseen mikäli joukkueeseen liittyminen on vapaa kaikille..
Rasvari kirjoitti 02.05.2019 13:36:
Mistä saan joukkueen kapteenin ja osallistumiskoodin tietooni.Tiedän vain joukkueen nimen johon haluaisin liittyä.
Real1 kirjoitti 01.05.2019 22:21:
Säännöt on kaikille samat, poljen tällä hetkellä omassa joukkueessa yksin.
Työporukka ei ole innostunut koko pyöräily ajatuksesta, joten minun kilometrit jaetaan vielä viidellä.
JuhaAa kirjoitti 01.05.2019 19:42:
Ismolle ja kaltaisillesi. Olen ollut mukana jokaisessa kilometrikisassa alusta lähtien ja tämä kisa sääntöineen on hyvä näin. Säännöt ovat kehittyneet oikeaan suuntaa. Kisahenkisille liikuntahirmuille on omat kisat. Menkää vaikka Stavaan, sinne voi kirjata olohuonepyöräilytkin - ja kisavastusta löytyypilvin pimein ympäri maailmaa...
Sir Vesseli kirjoitti 01.05.2019 15:18:
Joo, eikös tämä ole täysin leikkimielinen "kilpailu". Pääpaino hyvällä fiiliksellä ja tiimihengen nostatuksella. Kannustaa liikkumaan, tuo hyvää mieltä itselle ja muille, kun halutessaan voi myös antaa panoksensa hyväntekeväisyyteen. Kyllä ns. oikeita kilpailullisempiakin pyöräkisoja varmasti löytyy niitä hakeville... Tämä ei välttämättä ole se paikka, jos haluaa hampaat irvessä kilpailla ja tuijottaa tilastoja pilkulleen.
KarMar71 kirjoitti 01.05.2019 13:33:
Voi helvata on meitä joka lähtöön viittaan kans meinaan noihin Timoon ja Ismoon !
Zepukka kirjoitti 30.04.2019 22:07:
Kyllä komppaan JouniV. Tämähän on leikkimielinen kisa, joka lähtökohtaisesti perustuu jokaisen polkijan omaan rehellisyyteen. Ei tulisi mieleenkään itellä yhtään kilsaa paperilla tai sääntöjen vastaisesti polkee. Ei ole pakko osallistuu, jos ei haluu tai säännöt miellytä!
JouniV kirjoitti 30.04.2019 18:04:
Ollaan nytten tyytyväisiä että joku tämmösen hienon kisan järjestää. Sääntöjä ei varmaan saada ikään sellaisiksi joka kaikkea miellyttäisi. Joten Timo ja Ismo voivat perustaa oman kilometrikisan sellaisilla säännöillä joka heitä miellyttää.
Ismo Toivonen kirjoitti 30.04.2019 16:40:
Komppaan Timo Karppasta. Olen itsekin ihmetellyt aina miksi harjoitusvastukset on pannassa? Virallinen selitys on, ettei trainerilla ajaminen vähennä CO2-päästöjä. Eli kisan henki on työmatkapyöräilyn ja muun hyötyliikunnan lisääminen autoilun kustannuksella.

Mutta jos näin todella olisi, niin kaikki aktiiviharrastajat pitäisi sulkea pois kisasta! Ei kukaan vedä 5000 km kesässä työmatkapyöräilyä, vaan kyllä ne käytännössä ovat aktiiviharrastajia jotka yli 1000km ajavat. Ja lenkkeily taas ei päästöjä vähennä yhtään, vaan päinvastoin lisää niitä, koska ihminen hengittää kiivaammin, välineet kuluu enemmän jolloin tehtaiden pitää tuottaa lisää komponentteja jne jne. Puhumattakaan että sähköpyörien valmistus se vasta ympäristöä kuormittaakin! Mutta ne on kuitenkin hyväksyttyjä.

Eikä lenkkeily todellakaan ole autoilusta pois, koska eihän kukaan kävisi pyörälenkin sijaan ajamassa sitä samaa lenkkiä huvin vuoksi autolla. Joten, nyt järjestäjät järki käteen ja joko A) hyväksytään kisatulokseksi max 1000 km kesässä (jolloin puhuttaisi oikeasti hyötyliikuntakisasta), tai B) sallitaan kaikki vehkeet joissa työ tehdään polkupyörää muistuttavalla välineellä niin sisällä kuin ulkonakin. Itse kannatan jälkimmäistä!

Minultakin jäi viime vuonna 1000km ajoa tilastoimatta tämän typerän säännön vuoksi.
maijahillevi kirjoitti 25.04.2019 18:19:
Hei!
Miksi kuntien asukasluvut ovat väärin. Milloin ne päivitetään?
Timo Karppanen kirjoitti 18.04.2019 17:30:
Hei
Ainoa syy miksi en osallistu uudestaan kilometrikisaan on se että virtuaali (smart trainer ja Zwift esim.) tuloksia ei hyväksytä. Miksi ei? Sähköpöyrille on oma kisa. Sadekauden yllättäessä moni polkee sisällä eikä mene ulos, niitä kilometrejä ei huomioida...
-Timppa-
CaptainKonkeli kirjoitti 04.04.2019 10:34:
Käyttöehdoissa sanotaan, että osallistuja vakuuttaa olevansa täysi-ikäinen. Miksi täysi-ikäisyys on edellytyksenä? Mielestäni Kilometrikisa on myös alaikäisille hyvä tapa lisätä päivittäistä liikuntaa.